Hlavní obsah

Zatím je ještě dobře. V Německu se loni prodalo 2,8 milionu osobních aut, Škoda je nejsilnější dovozce

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V Německu se v prosinci prodalo 241 833 osobních aut, v celoroční bilanci pak bylo zaregistrováno 2,84 milionu nových osobních automobilů. To je o 7,3 procenta více než v předloňském roce. Ve výroční bilanci to oznámil Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA).

Článek

Nejsilnější německou značkou zůstala automobilka Volkswagen (VW), z dovážených značek si nejlépe opět vedla česká Škoda Auto. Obě značky jsou součástí koncernu Volkswagen.

Většina prodaných aut v Německu loni byla určena pro služební účely, konkrétně 67,1 procenta. To bylo ve srovnání s předchozím rokem o 12,4 procenta více. Pro soukromou potřebu bylo za celý rok zaregistrováno 32,8 procenta prodaných nových vozů, což je meziroční pokles o 1,9 procenta.

Z německých značek se loni nejlépe vedlo automobilce Smart, která prodala meziročně o 42,9 procenta aut více. Dařilo se také automobilkám Audi (plus 15,7 procenta), Mini (plus (14,4 procenta), Mercedes (plus 13,7 procenta), Porsche (plus 12 procent), BMW (plus 11,2 procenta) a VW (plus 7,9 procenta). Značka VW, která prodala za loňský rok v Německu 519 089 vozů, zůstala s podílem 18,2 procenta nejsilnější německou značkou na domácím trhu.

Z dovážených značek loni zaznamenala nejvyšší růst prodeje čínská automobilka GWM, u které KBA uvádí meziroční zvýšení o více než 19 316 vozů. V celkovém podílu ale automobilka získala 0,2 procenta německého trhu. Meziroční růst prodeje přes sto procent ohlásily také značky Lotus (plus 161 procenta) a Nio (plus 153,6 procenta). Česká Škoda Auto loni v Německu prodala 168 561 osobních aut, což bylo meziročně o 17,1 procenta více. Celkový podíl české značky na německém trhu loni činil 5,9 procenta.

Největším konkurentem Škody mezi dováženými značkami byl Seat, který v Německu loni prodal přes 132 000 osobních aut. To bylo meziročně o 18,8 procenta více. Podíl Seatu na německém trhu činil 4,7 procenta. Automobilka Hyundai prodala přes 106 000 aut, což bylo meziročně o 1,2 procenta více. Její podíl na německém trhu byl 3,7 procenta.

Pokud jde o pohon, největší podíl měla v loňském roce auta s benzinovým motorem, konkrétně 34,4 procenta. Předloni to bylo 32,6 procenta. Dieselů bylo 17,1 procenta a předloni 17,8 procenta. Podíl nově zaregistrovaných čistě elektrických vozů loni činil 18,4 procenta, o rok dříve to bylo 17,7 procenta. Takzvaný plug-in hybridní motor mělo 6,2 procenta nově registrovaných aut.

Reklama

Načítám