Hlavní obsah

Volkswagen vyvinul s čínskou společností Xpeng novou platformu pro elektromobily. Inspirovaly se Teslou

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německý koncern Volkswagen vyvinul se svým čínským partnerem Xpeng novou architekturu pro inteligentní a elektrické vozy. Plánuje ji používat v elektromobilech značky VW vyvíjených v Číně od roku 2026. Informovala o tom dnes agentura Reuters.

Článek

Čínská elektrická architektura automobilce pomůže dosáhnout cíle snížení nákladů na platformu vyvinutou v Číně o 40 procent ve srovnání s platformou MEB vyvinutou v Německu, a to díky snížení počtu řídicích jednotek, uvedl koncern.

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

K řízení všech elektronických zařízení architektura využívá centrální počítač a zónovou strukturu. Tato architektura redukuje kabeláž a komponenty v autě, takže se snáz a levněji vyrábí. Lídrem na trhu je, co se týče tohoto typu, americká automobilka Tesla.

„Konkurence je velmi tvrdá a my musíme přizpůsobit svou nákladovou strukturu tak, abychom byli v tomto prostředí konkurenceschopní,“ řekl novinářům člen představenstva Volkswagenu a šéf pro Čínu Ralf Brandstätter. „Je to rozhodující krok v našem vývoji inteligentních připojených vozidel určených pro Čínu,“ dodal.

Oznámení navazuje na partnerství uzavřené v loňském roce. Volkswagen koupil 4,99procentní podíl ve společnosti Xpeng za přibližně 700 milionů dolarů (16,6 miliardy Kč) s plánem společně uvést do roku 2026 na trh dva modely elektromobilů značky Volkswagen.

Automobilky uvedly, že jejich úspory z rozsahu a spolupráce v oblasti platformy a softwaru sníží náklady a zkrátí dobu vývoje o 30 procent.

Volkswagen koncem roku 2022 ztratil titul nejprodávanější značky automobilů v Číně ve prospěch místního výrobce elektromobilů BYD. V souvislosti se snížením prodeje spalovacích motorů jeho tržní podíl v Číně loni klesl na 14 z 18 procent v roce 2018.

Německá automobilka usiluje o rozšíření své produktové řady v Číně, aby přilákala zákazníky zejména v základním a středním segmentu elektromobilů. Současná nabídka koncernu je však cenově vyšší než u mnoha čínských konkurentů, kteří nabízejí pouze elektrické vozy.

Volkswagen minulý týden oznámil, že plánuje v Číně investovat 2,5 miliardy eur (63 miliard Kč) do rozšíření svého výrobního a inovačního centra ve městě Che-fej v provincii An-chuej.

Načítám