Hlavní obsah

Vážně to není Lamborghini? Cupra překvapila divokým konceptem, autopilotům ukazuje prostředníček

Foto: Cupra
2:28
2:28

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Budoucnost stále velmi mladé španělské automobilky Cupra poodhaluje dravý koncept Tindaya. Milujete řízení? Vítejte na palubě!

Článek

Značka Cupra představila na mnichovském autosalonu koncept Tindaya, který je předobrazem nového designového jazyka značky. A jak se můžete přesvědčit na přiložených fotografiích, jde o skutečnou divočinu.

Tindaya má na délku přes 4,7 metru, obouvá třiadvacetipalcová (!) kola a vyniká slušnou světlostí a rozkročeným postojem. Karoserie? Prý trochu fastback, trochu shooting brake… pokud jste dosud váhali, zda vaše příští auto bude sedan nebo kombík, tato cupra vám to usnadní.

Kde se vzalo jméno?

Nový koncept Cupry je pojmenován po hoře sopečného původu Tindaya na Kanárských ostrovech. Španělé dávají svým vozům jména podle světových destinací pravidelně, tady je to ale umocněno ještě jednou spojitostí – hora Tindaya má skály v měděných odstínech, barvě typické pro značku Cupra.

Foto: Cupra

Tak co, líbí?

Zajímavý je i poměr prosklené a neprosklené karoserie jedna ku třem nebo centrální páteř karoserie s odnímatelnými panely. Po otevření tzv. sebevražedných dveří (ty zadní se otevírají proti směru jízdy) na vás vykoukne vzdušná kabina s uspořádáním 2+2 a pracovištěm řidiče, kde je člověk pořád klíčovým faktorem.

Foto: Cupra

Netradiční volant je třešničkou ostře řezaného interiéru.

Ač jde o supermoderní vizi, v oficiální tiskové zprávě nenajdete jediné slůvko o autonomní jízdě. „No Drivers, No Cupra“, vzkazuje sportovně orientovaná značka striktně. Hranatý volant se inspiroval motorsportem i světem gamingu, 24palcovou obrazovku si můžete přizpůsobit dle vlastní libosti, pokud zrovna nejste v plném zápřahu přišpendleni ke sportovní sedačce s výrazným bočním vedením.

Cupra dála vyzdvihuje bio veganskou kůži, lněná vlákna, voskované mikrovlákno nebo prvky kabiny vytvořené 3D tiskem. A ač tady jde hlavně o řidiče, nezapomnělo se ani na palubní asistentku s umělou inteligencí.

Pokud máte španělskou značku rádi, ale chcete něco trochu „hmatatelnějšího“, není problém. V Mnichově se totiž poodhaluje i malý elektromobil Cupra Raval (sourozenec Škody Epiq). Jenže zatímco v Mladé Boleslavi má být hlavním lákadlem cena, tady jde opět hlavně o sportovnost a emoce.

Foto: Cupra

Cupra Raval, zatím ještě pod maskovací slupkou.

Nejnasupenější Raval VZ ždímá z elektromotorů přes 220 koňských sil, má skořepinová sedadla, sportovní odpružení DCC, možnost deaktivace jízdní stabilizace nebo elektronicky řízený diferenciál VAQ. Že to zní zajímavě? Další podrobnosti budou následovat během světové premiéry v březnu 2026.

Načítám