Hlavní obsah

Toyota poodhaluje novou generaci své ikony. Fandové retra ji budou milovat, známe datum premiéry

Foto: Toyota

Nový Land Cruiser se poodhaluje zcela vpravo. To nejlepší si automobilka schovává až na oficiální debut.

Již za pár dní spatří světlo světa nová generace Toyoty Land Cruiser. Ikonický off-road se hodně změní, inspiraci našel v osmdesátkách.

Článek

Před časem zveřejnila japonská automobilka siluetu nového Land Cruiseru se západem slunce. Ta prozradila, že vůz si zachová poctivé hranaté tvary a slušnou světlou výšku i nájezdové úhly pro hladký průchod terénem. Právě tam je ostatně Land Cruiser už dlouhá desetiletí jako ryba ve vodě.

Nejnovější upoutávka nám ukazuje zcela odhalené auto, na fotce je však vidět jen kousek přídě. Snímek zachycuje novinku vedle Land Cruiseru FJ62 z osmdesátých let a je více než patrné, že právě z něj designéři při stavbě novinky čerpali inspiraci. Zároveň se dozvídáme, že na slavnostní odhalení vozu už nebudeme dlouho čekat, uskuteční se 1. srpna.

Foto: Toyota

Poprvé lákala Toyota na novinku touto siluetou. Hranaté tvary zůstanou zachovány.

Nová generace dostává po vzoru někdejšího vozu obdelníkové světlomety lemující mřížku chladiče, na přídi nechybí ani výrazný nápis Toyota. Zdá se, že celá maska je zhotovena v kontrastním barevném provedení. Mohutný přední nárazník už tak podobný není, musel totiž vyjít vstříc zpřísněným bezpečnostním standardům, stejně jako tvary kapoty.

Lze předpokládat, že nová Toyota Land Cruiser bude sdílet platformu TNGA-F s nedávno odhaleným Lexusem GX. Vzhled luxusního japonského off-roadu teprve šokoval, vždyť na takovou porci hran jsme u značky doposud nebyli zvyklí. Zatímco silueta sourozenců by měla být plus minus stejná, odlišit se mají především příděmi a výbavou. To se, zdá se, povedlo.

Foto: Lexus

Na hranatý Land Cruiser jsme zvyklí, Lexus GX však stylem překvapil snad všechny.

Jen připomeneme, že pod kapotou Lexusu GX pracuje dvakrát přeplňovaný 3,4litrový šestiválec s výkonem 349 koňských sil a točivým momentem 650 newtonmetrů. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol a veškeré berličky pro snadný pohyb v tom nejnáročnějším terénu. Vsadí Toyota na stejnou techniku, nebo se vytasí s jinými parametry? To se dozvíme už za týden.

Načítám