Hlavní obsah

Smart #1 je první společné dílo Mercedesu a čínského Geely

Foto: Smart

Německý koncern Daimler společně s čínským Geely předloni v lednu založil společný podnik. Jejich prvním modelem je elektrický crossover nazvaný poněkud netypicky #1. K dispozici jsou zatím jen fotky s kamufláží, ale i z nich finální tvary docela dobře odhadnete.

Článek

Automobilky své modely pojmenovávají různě, podobně jako rodiče své děti. Někdy chtějí zůstat při zemi, občas jdou s davem a někdy to pro velkou originalitu přeženou.

Pokud se nepleteme, v případě nejnovějšího počinu od značky Smart je to vůbec poprvé, kdy automobilka použila v názvu auta znak mřížky, v posledních letech lépe známý jako hashtag. A to už jsme tu měli v případě korejské Kie apostrof či podtržítko…

Nový elektrický crossover Smart #1 se začne prodávat až koncem letošního roku, počítá se s evropským a čínským trhem, do Spojených států či Kanady nový model nezamíří. Automobilka zatím nevypustila skoro žádná technická data. Víme pouze, že aerodynamický koeficient odpor bude mít hodnotu skvělých 0,29.

Jedním z triků, které snižují odpor vzduchu, je aktivní mřížka chladiče, doplněná ještě zapuštěnými klikami. U těch tisková zpráva zdůrazňuje, že se zvládnou vysunout i v tom nejtřeskutějším mrazu z pod vrstvy ledu. To Smart spolu s tepelným managementem baterie testoval v promrzlé severní Číně, jak je vidět na několika fotografiích.

Německá odpověď na Mini Countryman měří na délku 4,29 metru. Fotografie interiéru zatím automobilka nezveřejnila, a neznámou je i dojezd a výkon elektromotoru. Víme však, že Smart #1 je postaven na architektuře SEA (Geely Sustainable Experience Architecture), která dovoluje zástavbu až tří elektrických motorů.

Popisovaná produkční verze vychází z konceptu Smart Concept #1, představeného loni v září. Koncept měl rozměry 4,19 metru na délku, 1,91 metru na šířku a 1,7 metru na výšku a stál na obřích 21palcových kolech. V minimalistické kabině jsme pak objevili 12,8 palců velký displej a některé podobné díly (kupříkladu středový panel) jako v současných vozech s trojcípou hvězdou.

Reklama

Sdílejte článek