Hlavní obsah

Škoda Karoq: Na facelift se můžeme těšit už 30. listopadu

Foto: Škoda Auto

Na Karoq můžeme být právem hrdí – získal hned několik ocenění v Německu, ve Velké Británii a Rusku, ale třeba i v Řecku nebo v Bulharsku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čas utíká jako voda, a byť se to nezdá, tak Škoda Karoq je na trhu už více než čtyři roky – je tedy pochopitelné, že mladoboleslavští plánují drobné omlazení vozu. Nejprodávanější SUV a druhý nejoblíbenější model značky Škoda se dočká faceliftu na konci letošního listopadu.

Článek

Více než půl milionu. Tolik kusů SUV Karoq už se stihlo vyrobit od jeho uvedení v roce 2017, přičemž omlazený model se představí v rámci digitální prezentace už 30. listopadu. Od svého představení si SUV získalo po boku svého většího bratra jménem Kodiaq přízeň nespočtu zákazníků a chválu celé řady motoristických novinářů, a to nejen u nás, ale i ve světě.

Foto: Škoda Auto

Model Karoq přišel na trh v roce 2017. Od té doby Škoda prodala již více než 500 000 kusů

V roce 2020 a v polovině letošního roku byl Karoq dokonce nejprodávanějším vozem Škoda ze segmentu SUV a rovněž druhým nejoblíbenějším vozem značky hned po Octavii. „Díky velkorysé nabídce prostoru a pro značku Škoda typickou funkčností Karoq naše zákazníky nadchl už od samého počátku. Jsem přesvědčen, že na dosavadní úspěchy naváže i omlazený Karoq a získá pro značku Škoda nové zákazníky,“ řekl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto.

Karoq je pro automobilku rozhodně podstatnou součástí vozového parku, i díky němu činil v roce 2020 podíl segmentu SUV, který jsou pro automobilky obecně výnosnější z důvodů vyšší marže, celých 40 % celosvětových prodejů. Karoq je aktuálně dostupný v celkem 60 zemích světa, vyrábí se v Česku, v sousedním Slovensku, ale i v Rusku nebo v Číně.

Design „zdědil“ po Kodiaqu

Foto: Škoda Auto

Design a vlastně i samotný název ve velkém vycházejí z většího modelu Kodiaq

Karoq designově do značné míry vychází z většího Kodiaqu, což dokládají i některé „krystalické“ prvky, dynamické tvary a ostré linie. Podobně vznikl i samotný název, který se drží škodováckého názvosloví modelů, začíná tedy písmenem K a končí na Q. Původ jména „Karoq“ je však poměrně zajímavý – pochází z jazyka kmene Aleuťanů neboli původních obyvatel Aljašky. Je kombinací slov „Kaa’ruq“ a „ruq“, což jsou výrazy pro auto a šíp.

Karoq si díky režimu Offroad, vyšší světlé výšce a na přání dodávanému pohonu všech kol poradí i s jízdou mimo silnici, ovšem díky kompaktním rozměrům se nezalekne ani městské džungle. Cílová skupina pro automobilku byla jasná – v prvé řadě to jsou rodiny, v té druhé pak lidé vyznávající aktivní životní styl, čemuž odpovídá i dobrá nabídka prostoru a velký kufr. Vůz kromě chytrých zadních sedaček VarioFlex nabízí i další prvky Simply Clever společně s vysokou úrovní pasivní bezpečnosti a četnými asistenčními systémy.

Řada ocenění

Kromě velké obliby u našich domácích zákazníků byl Kodiaq vřele přivítán i světovou odbornou veřejností. Představte si, že například v Německu vůz získal hned v roce 2017, tedy v prvním roce výroby, ocenění od dvou různých motoristických časopisů – jmenovitě od Auto Bildu, který mu udělil „Zlatý volant“ pro nejlepší malé SUV, od časopisu Auto Motor und Sport si potom vysloužil ocenění za nejlepší nový design malého SUV.

Asi nepřekvapí ocenění „Auto roku“ České republiky v roce uvedení, o to překvapivější je však ocenění „SUV roku“ v zemích, jako je Řecko nebo Bulharsko. Když bychom se podívali do Velké Británie, tak tam jej časopis What Car? označil za „Nejlepší rodinné SUV“. Není úplně tajemstvím, že Škodovky jsou poměrně dost oblíbené i v Rusku (sám jsem měl kamaráda, který si svůj Roomster Scout nemohl vynachválit), kde se Karoq stal jak „Autem roku“ časopisu Auto Review, tak i „Nejlepším crossoverem 4×4“ v soutěži Za Rulyom Grand Prix.

Na co se můžeme těšit?

Zástupci Škody už oficiálně oznámili, že se modernizovaná verze Karoqu přestaví 30. listopadu. Ale jakékoliv další podrobnosti zůstávají tajemstvím. Tak si zkusíme zavěštit z křišťálové koule:

Exteriérový design se změní velmi decentně (což ostatně potvrzují i první špionské fotografie našich čtenářů) a jako u většího Kodiaqu bude klást důraz na aerodynamiku pro snížení spotřeby a emisí. Novinkou pro Karoq by mohla být Matrix LED světla.

V kabině by se virtuální kokpit mohl stát základní výbavou, infotainment přejde na nejnovější generaci MIB3 s širokou mobilní a online funkcionalitou a těšit se můžete i na upravenou paletu dekorů a čalounění. Rozšířit by se měl počet USB-C konektorů včetně toho u zpětného zrcátka pro připojení kamery.

Motorová paleta už byla obměněná při přechodu na Euro 6D (benzinové jednotky 1,0 TSI 81 kW a 1,5 TSI 110 kW, diesel 2,0 TDI ve výkonové variantě 85 kW a 110 kW), takže tady žádné velké změny nečekejte. Otazník visí na plug-in hybridní jednotkou, která se momentálně stěhuje pod kapotu technicky spřízněného Tiguanu, ale spíš očekáváme, že Škoda bude šetřit a nebude si nutnými úpravami komplikovat život.

Reklama

Související témata:
Načítám