Hlavní obsah

Škoda Karoq má po faceliftu: Je elegantnější a ekologičtější

Foto: Škoda Auto
30. 11. 2021

Nejprodávanější SUV od Škodovky se představuje s očekávaným faceliftem a přijíždí s modernějším a čistějším designem, vylepšeným interiérem z ekologických materiálů a modernizovanou nabídkou motorizací, jejímž vrcholem je plnotučný benzinový dvoulitrový čtyřválec. Co všechno je nového?

Článek

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se do světa moderních crossoverů a SUV vrhla už koncem nultých let současného století s úspěšným modelem Yeti, prvním českým SUV, jehož nepřímým nástupcem se na podzim 2018 stal větší a pokročilejší Karoq. Už když začátkem následujícího roku získal Karoq prestižní titul Auto roku 2018 v České republice, všichni s jistotou věděli, že je zaděláno na další úspěch.

Popularita Karoqu v Česku i zahraničí nepřetržitě roste a v současnosti je nejprodávanějším mladoboleslavským SUV. V dnešních dnech se však oblíbené prostřední SUV značky nachází v polovině svého životního cyklu a automobilka přichází s očekávaným faceliftem – Škoda Karoq se představuje v modernizované verzi s omlazeným designem, novými trvale udržitelnými materiály, novými technologiemi a úspornějšími motorizacemi Evo.

Foto: Škoda Auto

Díky zakrytovaným kolům se hodnota součinitele odporu vzduchu snížila o více než 9 procent. Modernizovaná Škoda Karoq se chlubí součinitelem 0,30

Vedle novějších modelů Škodovky vypadá původní Škoda Karoq už docela zastarale, takže je pochopitelné, že nejvýraznější změnou modernizace je vylepšený designový jazyk, následující nejmodernější poznávací rysy automobilky. Čtyřoká tvář je sebevědomější, a díky užším a zajímavěji tvarovaným světlometům, poprvé dostupným s technologií MatrixLED, širší šestihranné masce chladiče a přepracovaným nárazníkem působí mohutnějším dojmem.

Z boku zaujmou nová 17- až 19palcová aerodynamická kola, inspirovaná sportovním Kodiaqem RS, a při pohledu zezadu potěší kompletně nová záď – s novými zadními světly s krystalickými prvky je designově čistší a elegantnější. Celou záď pak opticky rozšiřuje prodloužený spoiler, jenž společně s bočními finlety, známými z letectví, pomáhá snižovat víření vzduchu za vozem, zlepšuje aerodynamické vlastnosti a přispívá ke snižování emisí CO2.

Foto: Škoda Auto

S novými zadními světly s krystalickými prvky je záď modernizovaného Karoqu výrazně čistější než u předchůdce

Při modernizaci Karoqu se automobilka zaměřila i na vylepšování interiéru, který je nyní komfortnější a šetrnější k životnímu prostředí. Nové jsou dekorační lišty, ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi i potahy sedadel. Významnou novinkou je látka, využívající veganské, částečně recyklované i plně recyklované materiály, přičemž potahy sedadel jsou vyrobeny z recyklovaných PET lahví a veganské materiály ve voze imitují kůži.

Vyjma nových čalounění a dekorů interiéru omlazená Škoda Karoq nabízí dvě verze virtuálního kokpitu s 8palcovým nebo 10,25palcovým displejem, tři druhy infotainmentu s dotykovým displejem s úhlopříčkou až 9,2 palce a stálé připojení k internetu se službami Škoda Connect. Od výbavy Style je poprvé k dispozici elektricky ovládané sedadlo spolujezdce s pamětí, elektricky ovládané bederní opěry řidiče a spolujezdce nebo variabilní systém zadních sedadel VarioFlex se zadní lavicí tvořenou třemi samostatnými sedadly s dělením v poměru 40:20:40.

Foto: Škoda Auto

S modernizací se v interiéru Karoqu objevují ekologické materiály i lepší komfortní výbava

Modernizovaná Škoda Karoq se bude prodávat s pěticí úsporných koncernových motorů Evo, pokrývajících široké výkonové spektrum od 110 koní (81 kW) do 190 koní (140 kW). Nejsilnější motorizace 2.0 TSI Evo o 190 koních bude určena výhradně pro sportovně střižený Karoq Sportline a všechny benzinové motory pracují s vstřikovacími tlaky až 350 barů.

MotorPočet válcůMax. výkonMax. točivý momentPřevodovka
1.0 TSI Evo3110 koní (81 kW)200 Nm6M
1.5 TSI Evo4150 koní (110 kW)250 Nm6M/7DSG
2.0 TSI EVO4190 koní (140 kW)320 Nm7DSG 4×4
2.0 TDI Evo4116 koní (85 kW)300 Nm (6M)/250 Nm (7DSG)6M/7DSG
2.0 TDI Evo4150 koní (110 kW)340 Nm (6M)/360 Nm (7DSG)6M/7DSG 4×4

Vznětové jednotky v nabídce motorizací zastupuje čtyřválec 2.0 TDI Evo ve dvou výkonových specifikacích. Emisní limity jsou nemilosrdné, a tak automobilka udržuje emise oxidu dusíků (NOx) hluboko pod stanovenou normou díky velmi efektivní úpravě výfukových plynů s názvem Twin Dosign. V závislosti na motorizaci je převodovka šestistupňová manuální, nebo sedmistupňová dvouspojková DSG a pohon všech kol je výsadou nejsilnější zážehové a vznětové motorizace, a to výhradně s automatem.

Modernizovaná Škoda Karoq se bude prodávat ve výbavových stupních Ambition, Style, Style Exclusive a také ve verzi Sportline a Sportline Exclusive. Oficiální ceník a datum zahájení prodeje automobilka zatím nezveřejnila.

Reklama

Sdílejte článek