Hlavní obsah

První elektrické Bentley ujede jen sto kilometrů a předjede ho i Favorit. Přesto si vás získá

Foto: The Little Car Company

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na první sériový elektromobil Bentley zatím čekáme, spolupráce automobilky s partou šikovných tvůrců však jedno takové auto přinesla. No, spíše autíčko…

Článek

Britská firma The Little Car Company má poněkud zvláštní, ale roztomilý zvyk oživovat ikony automobilové historie ve zmenšeném měřítku a vybavené elektrickým pohonem, aby je mohli řídit i děti (nebo infantilní dospělí). Takhle už přivedla na svět repliku Ferrari Testa Rossa (zmenšená na 75 % velikosti), Bugatti Type 35, Aston Martin DB5 nebo R/C závoďáku Tamiya Wild One (který ale naopak zvětšili a z hračky udělali regulérní buginu).

Pro svůj nejnovější počin se spojila s automobilkou Bentley a společnými silami vytvořili reinkarnaci ikonického Blower Bentley z roku 1929 v 85% velikosti originálu. Pro stavitele zmenšených replik je to mimořádně důležitý projekt. Jedná se totiž o první vůz společnosti, který lze legálně řídit v USA i Evropě.

Asi vás nepřekvapí, že Blower Junior je ruční práce a díky úzké spolupráci s Bentley může být vůz vyzdoben všemi detaily přesně po vzoru původního automobilu. Vzhledem k menším rozměrům muselo samozřejmě dojít i k určitým ústupkům, třeba sezení pro dva cestující se ve zmenšenině nevejde vedle sebe, ale do tandemu.

Vůz má na délku jen 3,7 metru a váží 550 kilogramů. Pohon obstarává jediný elektromotor s výkonem 15 kW, který auto rozpohybuje na maximální rychlost 72 km/h. Baterie s kapacitou 10,8 kWh má obstarat dojezd 100 kilometrů a její dobití trvá zhruba tři hodiny. Po vzoru moderních vozů Bentley nechybí tři jízdní režimy – Comfort, Bentley a Sport.

Foto: The Little Car Company

Pracoviště řidiče inspirované originálem, jen uspořádání sezení je jiné.

Ač vám z dynamických parametrů brada asi nespadne, veškeré ostatní detaily inspirované originálem jsou mimořádně roztomilé. A ani na technice se nešetřilo. O řádné zastavení, byť z nepříliš vysokých rychlostí, se stará kotoučová brzdová soustava Brembo. Baterie a elektronika se nacházejí ve spodní části vozu, elektromotor je uložen u zadní nápravy. A nabíjecí konektor? Ten najdete na přídi unikátního elektromobilu.

I kabina se originálem inspiruje více než věrně. Takřka shodné jsou všemožné přepínače či budíky. Ač to z oficiálních fotografií nevypadá, replika je vybavena dokonce obrazovkou multimediálního systému se zadní parkovací kamerou a integrovaným USB. Vskutku zajímavý mix moderny a retra…

Prvních devětadevadesát kusů bude navíc speciálních. Vzniknou totiž v unikátní First Edition (ne náhodou takto označuje první edice svých modelů i samotná automobilka Bentley), která se bude vyznačovat štítkem edice na kapotě, palubní desce či prazích. Všechny kusy výrobce zhotoví v barvě Blower Green a s ručně malovanými britskými vlajkami po stranách karoserie.

Výroba speciálu je naplánována na první polovinu příštího roku. Cenovkou zmenšené elektrické ikony se výrobce zatím nepochlubil. Ale vzhledem k tomu, že jeden originální Blower se nedávno prodal za necelých 8 milionů dolarů a Bentley požaduje dva miliony dolarů za jeho reinkarnaci v rámci 12kusové edice Continuation Series, bude jeho elektrická zmenšenina od The Little Car Company doslova za hubičku.

Reklama

Načítám