Článek
Tempo růstu hybridů tak bylo téměř stejné jako prodej elektromobilů, kterých se v tuzemsku prodalo 11 444 vozů a meziroční nárůst činil 31,5 procenta. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).
Nejprodávanější hybridní značkou zůstává Toyota s 11 020 vozy, následuje Škoda Auto se 7 408 registracemi a třetí je Mercedes-Benz, který prodal 4 106 aut na kombinovaný pohon. Na dalších místech jsou BMW a Volvo.
V prodejích elektromobilů vede s náskokem Škoda se 4 291 registracemi, druhá je Tesla se 1 663 prodanými vozy a třetí Volkswagen prodal 692 elektromobilů. Následuje značka Hyundai a Mercedes-Benz.
„Prodej hybridů v meziročním srovnání stále zrychluje. Tempo růstu je proti celému trhu více než čtyřnásobné a dá se říci, že celkové prodeje v tuzemsku táhnou právě vozy s hybridním pohonem. Stejně tak roste také prodej plug-in hybridů, které získávají podobnou prodejní dynamiku jako hybridy před pár lety,“ uvedl ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Celkový prodej nových osobních vozů vzrostl od ledna do konce října meziročně o 6,6 procenta na 205 735 aut.


