Hlavní obsah

Prcek z Kolína slaví: Toyota vyrobila deset milionů Yarisů, trvalo jí to čtvrtstoletí

Foto: Toyota

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejprodávanější Toyota v Česku oslavuje celosvětový úspěch. Během jednoho čtvrtstoletí se vyrobila v deseti milionech exemplářích, z nichž více než polovina se prodala na evropském trhu. Už od podzimu 2021 s výrobou populárního modelu japonské značky pomáhají i Češi.

Článek

Japonská automobilka s globálně nejúspěšnějším autem všech dob, celosvětově populární Corollou, letos oslavuje další významný úspěch. Toyota během jediného čtvrtstoletí zvládla vyrobit jubilejních deset milionů kompaktních Yarisů. Už od podzimu 2021 je vyrábí i v české továrně v Kolíně a koncem letošního roku bude slavit 25 let od zahájení produkce první generace.

Yaris je šestým modelem Toyoty, co zvládl přesáhnout milník deseti milionů vyrobených vozů během pouhých pětadvaceti let. Originální Yaris se světu představil na autosalonu v Paříži v roce 1998 a zanedlouho začal opouštět výrobní linky. V dnešních dnech se vyrábí v čtvrté generaci, která je technologicky nejpokročilejší. Již od třetí generace je Yaris nabízen i ve verzi poháněné úsporným a spolehlivým hybridním pohonem.

Foto: Toyota

Všechny čtyři generace Toyoty Yaris bok po boku. Japonský kompakt se vyrábí už 25 let a oslavuje deset milionů vyrobených kusů.

Největšímu zájmu se oblíbený Yaris těší v Evropě. Dodnes se tu prodala více než polovina ze všech vyrobených vozů a v loňském roce představoval více než třetinu ze všech evropských prodejů značky. Dokonce i v Česku je nejprodávanějším modelem značky vůbec – od roku 1993 tu oficiální prodejci našli zákazníky pro více než 50 tisíc kusů, a to včetně nového stylového crossoveru Yaris Cross.

Nejnovější čtvrtá generace Yarisu je na světě už od roku 2020 a zakládá na globální platformě GA-B s ekologičtějšími pohonnými jednotkami. Spolu s českou továrnou v Kolíně se vyrábí také ve Francii a domácím Japonsku. V roce 2021 pak získal vůz titul Evropského auta roku. Spřátelená značka Mazda jej současně využila jako technický základ svého elektrifikovaného modelu 2 pro snížení flotilových emisí na evropském trhu.

Reklama

Související témata:
Načítám