Hlavní obsah

Nová generace obytných Volkswagenů je za rohem. Po 35 letech dojde k revoluční změně

Foto: Volkswagen Užitkové vozy

První skica nového VW California. Fandové kempování se opět mají na co těšit!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modelová řada Volkswagen California je neodmyslitelnou ikonou bydlíků na kolech. Zcela nová generace se představí na konci srpna a přinese několik zásadních novinek.

Článek

Historicky první model VW California postavený na základech „busíku“ T3 debutoval již v roce 1988. Premiéra konceptu páté generace se uskuteční o pětatřicet let a 260 000 vyrobených kusů později na největší výstavě aut takového střihu v německém Düsseldorfu. Slavnost Caravan Salon se uskuteční od 28. srpna do 3. září, odhalení se tedy dočkáme za několik málo dní.

Značka si svou domovinu pro představení novinky nevybrala náhodou. Produkci sériového bydlíku navazujícího na úspěšný rod Californií totiž od příštího roku obstará závod Volkswagenu Užitkové vozy v Hannoveru. Do té doby se musíme spokojit s první malou fotoupoutávkou, kterou výrobce ještě před samotnou výstavou vypustil do světa.

A není žádným tajemstvím, že novou generaci Californie čeká technologická revoluce. Obytná varianta bude vycházet ze současného Multivanu T7 v prodloužené verzi Long, je tedy posazena na modulární platformě MQB a vůbec poprvé nevychází z čistokrevného užitkáče. Ruku v ruce s tím přichází i nové možnosti stran pohonných jednotek. Vedle standardních benzinových a naftových motorů tak může být California plug-in hybridem do zásuvky, což předchůdce (v galerii níže) neuměl.

Připomeňme, že Multivan Long je v České republice k dispozici s benzinovou patnáctistovkou s výkonem 100 kW a dvoulitrem TSI o 150 kW. Nafta je zastoupena turbodieselem 2.0 TDI se 110 kilowatty. Plug-in hybrid se skládá z benzinové čtrnáctistovky a elektromotoru, dohromady produkují 160 kW. Stěžejní je ale 10,4kWh akumulátor, s nímž vůz zvládne až 60 kilometrů jen na elektřinu. Čistě elektrickou variantu Multivan nenabízí, této role se ujal sourozenecký ID. Buzz. Také ten se výhledově dočká obytných variant.

Ale zpět ke Californii. Kromě výše zmíněného se prý máme těšit na řadu chytrých technologických řešení. Samozřejmostí bude možnost bohaté výbavy po vzoru standardního Multivanu, stejně jako provázání s chytrým telefonem skrz aplikaci Cali on Tour. A chybět nesmí ani poznávací znamení všech dosavadních Californiií – výklopná střecha se stanem v téměř dvoumetrové výšce. Tu samozřejmě dostane i vystavená studie s názvem California Concept.

Tak za pár dní na viděnou!

Načítám