Hlavní obsah

Oblíbený Nissan Micra se vrací! Známe ceny, i nejlevnější základ má prima výbavu

Foto: Nissan

Nový Nissan Micra je dalším výsledkem alianční spolupráce s Renaultem. Coby základ posloužil retrofuturistický model Renault 5, kterému ale Japonci nadělili vlastní a hodně roztomilý kukuč.

Článek

Díky kulatým diodovým světlům a přepracovaným nárazníkům nová generace Micry svého dárce techniky vlastně velmi dobře maskuje. Pozorné oko si všimne až prakticky shodné siluety nebo tvarování posledních sloupků. Příbuzenské vztahy s Renaultem 5 jsou nejvíce patrné uvnitř, pracoviště řidiče je převzaté prakticky jedna ku jedné, a to včetně trojice páček vpravo pod volantem.

No, a shodná je logicky i technika v útrobách. Novou Micru můžete mít ve dvou variantách, které se liší výkonem a kapacitou baterie, tedy i dojezdem. Základ dostává elektromotor s výkonem 120 koní a 40kWh baterii. Schopnější verze má 150 koňských sil a 52 kWh, což v praxi znamená dojezd 316, respektive 416 kilometrů.

A tajemstvím už nejsou ani české ceny. Základní výbavový stupeň Engage startuje na 659 000 Kč a součástí jsou automatické LED světlomety, sedmiplacový digitální štít, 10" multimédia s podporou Apple CarPlay a Android Auto, automatická klimatizace, čtveřice reproduktorů nebo inteligentní klíč.

Foto: Nissan

Toto pracoviště vám je povědomé, no ne? Ale to vůbec neva, protože je vážně propracované a infotainment patří k těm nejlepším na trhu.

Vyšší provedení Advance od 744 000 Kč (respektive 800 000 Kč s větší baterkou) přihazuje větší přístrojový panel o deseti palcích, multimédia s navigací a službami od Googlu, vyhřívaná přední sedadla a volant, zadní parkovací kameru, přední a zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat nebo řízení rekuperace pádly pod volantem.

Nejvyšší výbava Evolve už je k dispozici výhradně s větší baterií a stojí od 849 000 Kč. Poznáte ji podle 18" kol z lehkých slitin, prémiového audia Harman/Kardon nebo ambientního osvětlení. Na palubě dále nechybí bezrámové vnitřní zpětné zrcátko nebo sedadlo řidiče nastavitelné manuálně v šesti směrech plus dvousměrná bederní opěrka.

Příplatků v ceníku najdete jen minimum. Základní bílé lakování je zdarma, za další odstíny se připlácí 11 tisíc, dvoubarevná karoserie s kontrastní střechou přijde na 19 000 Kč. Stejná částka se přihazuje, chcete-li automatické parkování. A hravý světlý interiér dostupný po prostřední výbavu Advance stojí sedm a půl tisíce.

První kousky nové micry začneme na českých cestách potkávat co nevidět. Zákazníci se mohou opřít o standardní záruku na 3 roky nebo 100 000 km, 5 let nebo 100 000 km na pohon a 8 let nebo 160 000 km na trakční baterii.

Načítám