Hlavní obsah

Žebříček nejprodávanějších muscle cars má nového krále. Zapomeňte na Mustang

Foto: Dodge

Přeplňovaná V8 nemá problém zapálit zadní pneumatiky na požádání

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Roky byl synonymem pro svou kategorii, vlastně už od své premiéry v roce 1964. Konkurence se ho snažila dohnat, ale pořád marně. Jenže to se změnilo. Statistiky za rok 2021 ukazují, že segment, kterému nikdo neřekne jinak než muscle cars, má nového krále. A že je to král, co už má svoje roky…

Článek

Nákup auta, jako je Ford Mustang, Dodge Challenger či Chevrolet Camaro, je impulzivní a srdeční záležitost, rozhodně to není nutnost. Auta kategorie muscle car si nekupujete, protože je potřebujete, ale protože je chcete. A když, tak rovnou s tím nejlepším motorem, tedy s osmiválcem. Cokoliv jiného je jen hračka pro děti. Tečka.

Jak už tady na Garáži kdysi zaznělo, muscle cars spolu nesvádějí souboje jen na semaforech nebo drag stripech, ta největší bitva probíhá v showroomech. A když si představíte, že před sebou máte nový Mustang, Camaro a Challenger – pro které z ikonických aut se rozhodnete?

Foto: Lukáš Kukla

Ford Mustang Mach 1

Ještě nedávno to byl Mustang, ale to se vloni změnilo. Dodge Challenger, auto na sklonku svého života, se stalo nejprodávanějším v segmentu. Za rok 2021 jich značka prodala 54 314 kusů, což dokládá, že překonala komplikace vyplývající z pandemie a vypořádala se s problémy s čipy a skutečně zvýšila produkci z 52 955 kusů v roce 2020. Oproti tomu výroba Mustangu, který byl nejprodávanějším vozem segmentu předchozích šest let, klesla za loňský rok z 61 090 na 52 414 kusů? A Camaro? To je daleko za nimi, to dokonce spadlo z 29 775 prodaných aut v roce 2020 na 21 893 v roce 2021.

Je to až s podivem, protože co si budeme povídat, Challenger se vyrábí už dlouhých čtrnáct let a navíc si ho můžete pořídit jen jako kupé, kabriolet není v nabídce. Zatímco Mustang i Camaro se dočkaly v podstatě nové modelové řady, tak Challenger z roku 2010 těžko poznáte od Challengeru z roku 2021. Byl jen průběžně vylepšován.

Takže jak se to Chrysleru povedlo? Tim Kuniskis, generální ředitel značky, na to odpověděl v rozhovoru pro Automotive News. „Za úspěchem stojí pečlivá kultivace image vozu, silná komunita fanoušků a chytré řešení nedostatku zásob. Tím, že zákazníkům nabízíme víc možností personalizace, se Dodge posunul k tomu, že zákazníkům skutečně vyrobí a dodá jejich auto snů, místo toho, aby jen čekal, až si vyberou nějaké ze skladu. Nehoníme zákazníky Mustangu ani Camara, jsou to skvělá auta, ale prostě se snažíme k zákazníkům přistoupit víc proklientsky.“

Foto: Kristián Vít

Chevrolet Camaro

Otázkou je, jak bude tenhle souboj vypadat za rok. Chevrolet totiž ukončí výrobu Camara a Dodge stáhne z nabídky přeplňovaný osmiválec Hellcat. A všechny tři automobilky podle všeho vyvíjí částečně elektrifikované muscle cars, takže všichni budou startovat v podstatě z nuly.

Reklama

Související témata:
Načítám