Hlavní obsah

Nejmenší a nejlevnější Kia má po faceliftu. Picanto prošlo výraznou proměnou

Foto: Kia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejmenší a nejlevnější model značky Kia prošel modernizací, která přináší podstatnou změnu designu. Auto díky ní vypadá sportovněji a dravěji.

Článek

Segment nejmenších vozů v posledních letech výrazně prořídl. Kia v něm zatím zůstává, aktuálně dokonce představuje novinku - modernizovaný model Picanto. Třetí generace nejlevnějšího vozu značky Kia, představená v roce 2017, mimochodem dostává už druhý facelift, prvním prošla v roce 2020.

Novinky toho současného jsou opravdu velice výrazné, především co se designu týče. Vzhled minihatchbacku (Picanto je 3 595 mm dlouhé, 1 595 mm široké a 1 485 mm vysoké; rozvor dosahuje 2 400 mm) podle výrobce ovlivňuje designová filozofie „Spojené protiklady“, jež staví na „kreativním napětí vyplývajícím z různorodých hodnot přírody a moderny s cílem zprostředkovat harmonický celek“.

Auto dostalo nové světlomety (volitelně LED), upravenou přední masku a nový přední nárazník, který minimálně ve verzi GT Line podtrhuje dravý výraz díky sportovně vyhlížejícím otvorům. Nová světla najdeme také vzadu, provedení GT Line zaujme opět sportovně vypadajícím nárazníkem s naznačeným difuzorem. Kromě GT Line Kia modernizované Picanto nabídne v základní variantě Baseline, ta jistě bude vzhledově poněkud usedlejší. Její podobu ještě neznáme.

Picanto v základu vyjíždí na 14palcových ocelových kolech, za příplatek jsou lité disky s průměry 14, 15 a 16 palců. „Šestnáctky“ s broušenými povrchy jsou součástí výbavy GT Line. Zákazníci budou moci volit z devíti odstínů karoserie, z nichž čtyři jsou nové - červená Signal, modrá Smoke, modrá Sporty a zelená Adventurous.

Zatímco zvenku se Picanto proměnilo výrazně, uvnitř omlazené provedení nabídne decentní změny. Potěší však, že vůz stále sází na tradiční fyzické ovladače.

V základní výbavě najdeme černá látková sedadla, Kia vyzdvihuje možnost zvolit některý z barevných interiérových paketů, jejichž součástí jsou specifická sedadla a loketní opěrky čalouněné umělou kůží, jakož i barevné lemování kolem výdechů ventilace a voliče převodovky.

Mini Kia je standardně vybavena navigací s 8palcovým dotykovým displejem a 4,2" digitálním displejem v přístrojovém štítu. Systém podporuje Apple CarPlay a Android Auto a umožňuje využívat také různé online funkce nebo třeba dopravní informace v reálném čase.

Bezpečnostní výbava pak v závislosti na stupni výbavy může obsahovat například autonomní nouzové brzdění s rozpoznáváním vozidel, cyklistů a chodců, asistent pro odbočování vlevo, asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu, aktivní systém pro jízdu v pruzích, ukazatel rychlostních limitů či systém sledování v jízdním pruhu, který pomocí přední kamery monitoruje vodorovné dopravní značení a zásahy do řízení nového Picanta pomáhá udržovat vozidlo uprostřed daného pruhu. Kromě toho nabízí funkci aktivního upozorňování na přijíždějící automobily v příčném směru při couvání – v případě hrozící kolize umí vůz i zastavit.

Zavazadlový prostor nabízí základní objem 255 litrů, po sklopení zadních opěradel až 1 010 litrů.

Kia zatím pro omlazené Picanto potvrdila zážehové motory o objemech 1,0 a 1,2 litru. Jejich parametry neprozrazuje, u současné verze zákazníci mohou volit mezi jednotkami 1.0 DPi (tříválec; 49 kW), 1.2 DPi (čtyřválec; 62 kW) a přeplňované 1.0 T-GDI (tříválec; 74 kW). Výrobce tvrdí, že u spalovacích motorů s atmosférickým plněním byla vylepšena vedení systému recirkulace výfukových plynů a optimalizováno časování sacích ventilů. Lepší má být také chlazení spalovací komory.

Standardem je pětistupňová ručně řazená převodovka, k dispozici ale zůstane také automatizovaná (robotizovaná) vycházející z pětistupňového manuálního ústrojí.

Termín uvedení omlazeného Picanta na český trh zatím neznáme, tajemstvím jsou také ceny. Aktuálně nejmenší Kia startuje na částce 299 980 Kč.

Načítám