Hlavní obsah

Na tuto kiu jste dost možná zapomněli, přitom se u nás skvěle prodává. Teď ale výrazně mění image

Foto: Kia
2:39
2:39

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Ceed, Sportage, Sorento… když se řekne Kia, určitě se vám vybaví řada modelů, ale nejspíš vás jako první (ani druhý) nenapadne městský crossover Stonic. Přitom se mu v Česku daří! A nejspíš bude i s novou tváří.

Článek

Městský crossover Kia Stonic je tu s námi od roku 2017, nedávno představený facelift by se však řada značek nebála označit za zbrusu novou generaci. Stonic totiž přebírá designové prvky z nejnovějších elektromobilů značky (pod kapotou však pořád zůstávají spalovací motory) a vypadá hodně odvážně.

Poznávacím znamením jsou například štíhlé diodové světlomety nebo užší maska chladiče. Kompletně přepracovaný je také nárazník nebo vzhled litých kol, která mají šestnáct nebo sedmnáct palců. A pokud zvolíte vrcholnou výbavu GT-Line, dostanete ještě agresivnější pojetí přídě se sportem šmrncnutými prvky.

Foto: Kia

Stonic sice není z nejmladších, přesto se jej u nás za prvních sedm měsíců letošního roku prodalo přes 600 kusů. Po modelech Ceed a Sportage je to třetí nejžádanější kousek z korejské nabídky.

Nové nárazníky sice protáhly vůz na délce o pětašedesát milimetrů, s celkovou délkou 4 165 mm jde však pořád o jedno z nejkompaktnějších aut v daném segmentu. Zavazadlový prostor si navzdory všem změnám zachovává objem 352 litrů.

Uvnitř je hlavní novinkou přepracované pracoviště řidiče se dvěma 12,3“ obrazovkami. Ty si stonic propůjčuje z větších modelů, stejně jako samostatný multifunkční panel s otočnými ovladači ve spodní části. Tím můžete nastavovat hlasitost, ale po přepnutí i teplotu v kabině.

Foto: Kia

Mezi další inovace kabiny patří nový volant, bezdrátová nabíječka telefonu, ambientní osvětlení nebo porty USB-C.

Součástí omlazeného crossoveru je propojení s chytrým telefonem, adaptivní tempomat, varování před nebezpečným vystoupením z vozu či asistent pro jízdu na dálnici.

Kia zatím svou novinku prezentovala na americkém trhu, kde bude k dispozici s přeplňovaným litrovým tříválcem ve standardní nebo mild hybridní verzi. Má 100, respektive 115 koní, pohon předních kol a na výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkou.

Na evropskou specifikaci včetně cen si ale ještě počkáme. Mezitím je teď za akční cenu k mání loučící se provedení, které plošně zlevnilo o čtyřicet tisíc korun. S atmosférickou jedna-dvojkou jej koupíte od 409 980 Kč, nejvybavenější verze s přeplňovaným 100koňovým litrem a automatem stojí lehce přes půlmilion.

Související témata:
Načítám