Hlavní obsah

Na tuto Kiu jste dost možná zapomněli, přitom se u nás skvěle prodává. Teď ale výrazně mění image

Foto: Kia

Ceed, Sportage, Sorento… Když se řekne Kia, určitě se vám vybaví řada modelů, ale nejspíš vás jako první (ani druhý) nenapadne městský crossover Stonic. Přitom se mu v Česku daří! A nejspíš bude i s novou tváří.

Článek

Městský crossover Kia Stonic je tu s námi od roku 2017, nedávno představený facelift by se však řada značek nebála označit za zbrusu novou generaci. Stonic totiž přebírá designové prvky z nejnovějších elektromobilů značky (pod kapotou však pořád zůstávají spalovací motory) a vypadá hodně odvážně.

Poznávacím znamením jsou například štíhlé diodové světlomety nebo užší maska chladiče. Kompletně přepracovaný je také nárazník nebo vzhled litých kol, která mají šestnáct nebo sedmnáct palců. A pokud zvolíte vrcholnou výbavu GT-Line, dostanete ještě agresivnější pojetí přídě se sportem šmrncnutými prvky.

Foto: Kia

Stonic sice není z nejmladších, přesto se jej u nás za prvních sedm měsíců letošního roku prodalo přes 600 kusů. Po modelech Ceed a Sportage je to třetí nejžádanější kousek z korejské nabídky.

Nové nárazníky sice protáhly vůz na délce o pětašedesát milimetrů, s celkovou délkou 4 165 mm jde však pořád o jedno z nejkompaktnějších aut v daném segmentu. Zavazadlový prostor si navzdory všem změnám zachovává objem 352 litrů.

Uvnitř je hlavní novinkou přepracované pracoviště řidiče se dvěma 12,3“ obrazovkami. Ty si stonic propůjčuje z větších modelů, stejně jako samostatný multifunkční panel s otočnými ovladači ve spodní části. Tím můžete nastavovat hlasitost, ale po přepnutí i teplotu v kabině.

Foto: Kia

Mezi další inovace kabiny patří nový volant, bezdrátová nabíječka telefonu, ambientní osvětlení nebo porty USB-C.

Součástí omlazeného crossoveru je propojení s chytrým telefonem, adaptivní tempomat, varování před nebezpečným vystoupením z vozu či asistent pro jízdu na dálnici.

Kia zatím svou novinku prezentovala na americkém trhu, kde bude k dispozici s přeplňovaným litrovým tříválcem ve standardní nebo mild hybridní verzi. Má 100, respektive 115 koní, pohon předních kol a na výběr mezi šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkou.

Na evropskou specifikaci včetně cen si ale ještě počkáme. Mezitím je teď za akční cenu k mání loučící se provedení, které plošně zlevnilo o čtyřicet tisíc korun. S atmosférickou jedna-dvojkou jej koupíte od 409 980 Kč, nejvybavenější verze s přeplňovaným 100koňovým litrem a automatem stojí lehce přes půlmilion.

Související témata:
Načítám