Hlavní obsah

Maskovaná novinka od Audi slibuje skvělý podvozek, bleskové zrychlení a dojezd až 600 kilometrů

Foto: Audi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nabídka elektrických vozů čtyř kruhů se co nevidět rozroste o další přírůstek. Audi Q6 e-tron už se představilo s vrstvou kamufláže a poodhalilo technické detaily. Třeba architekturu sdílenou s Porsche.

Článek

Značka Audi se před časem rozhodla přepracovat značení jednotlivých modelů. Čísla v něm zůstávají, stejně jako písmeno Q symbolizující SUV a crossovery. Liché číslovky však nově značí přítomnost spalovacích motorů, sudé pak elektrický pohon. Nové Audi Q6 e-tron je tak vlastně obdoba Q5 do zásuvky a velikostně spadá mezi e-trony Q4 a Q8.

A právě tuto novinku společnost z Ingolstadtu nyní poodhalila světu. Jasně, finální tvary se pořád ukrývají pod vrstvou kamufláže a neznáme veškeré podrobnosti, můžeme si ale povědět alespoň to, co už oficiálně zaznělo. Třeba fakt, že vůz dorazí coby Q6 e-tron a sportovnější SQ6 e-tron. Oba mají mít premiéru v průběhu příštího roku a na cestách se objeví během toho následujícího.

800 V a velká baterie

Základem novinky je architektura Premium Platform Electric (PPE). Jak již název napovídá, platforma pro luxusnější elektromobily, již Audi vyvíjelo společně s Porsche (třeba pro elektrický Macan). Součástí je i 800V palubní síť, která kromě jiného obstarává ultrarychlé nabíjení výkonem až 270 kW. Pokud tedy přistavíte vůz k dostatečně výkonné nabíječce, z deseti na osmdesát procent se dobije za zhruba půl hodiny.

Foto: Audi

Novinka má nejmodernější světelnou techniku, řidič si může vybrat z několika světelných podpisů.

Že je to i tak docela dost? Ona je totiž ve všech verzích Q6 e-tron uložena nemalá 100kWh baterie, která má v nejúspornějším provedení vystačit k dojezdu až 600 kilometrů na jedno nabití. Podrobné technické údaje jsou zatím tajemstvím, Audi alespoň naznačuje: Pod označením 55 e-tron si máme představit dva elektromotory s krátkodobým výkonem až 396 koní a stovkou pod šest sekund, SQ6 přislíbilo 510 koňských sil a stovku za 4,5 sekundy. Lze ale předpokládat, že minimálně směrem dolů se nabídka elektrických kombinací ještě rozroste.

Chvála i tajemství

Audi zatím nezmiňuje ani finální rozměry vozu, podle designérů se ale ve srovnání s Q5 bavíme o autě s mnohem kratšími převisy vpředu i vzadu a naopak větší porcí místa pro všechny cestující. Stejně tak zůstává tajemstvím kabina, kterou u testovacích prototypů zakrývá maskovací látka. Chybět by však neměla širokoúhlá obrazovka a poslední generace multimediálního systému, do nějž lze z obchodu stáhnout aplikace jako YouTube nebo TikTok. To aby vám nabíjení rychle uteklo…

Vybraná hrstka novinářů už první prototypy mohla projet. Hodnocení prý pořád máme brát s rezervou. Auta jako taková jsou hotova zhruba z 90 %, ale jen asi šedesátiprocentní kompletaci hlásí ladiči podvozku. I tak si během úvodních jízd vysloužilo Q6 e-tron slova chvály, zejména za fungování adaptivního vzduchového odpružení, výrazněji odstupňované úrovně rekuperace či mrštnost z místa, zejména pak u SQ6. V ostatních aspektech se ale prý vozy zas až tolik neliší. Inu, nechme se překvapit…

Na Audi Q6 e-tron se můžeme těšit zhruba za rok. A čtyři kruhy si dobře uvědomují, že konkurence nespí. Kromě stárnoucího Jaguaru I-Pace je na trhu BMW iX3 nebo Mercedes-EQ EQE SUV a paleta elektrických SUV tohoto střihu se brzy rozroste ještě o Polestar 3 či Maserati Grecale Folglore. Sami jsme zvědavi, která z těchto značek bude mít u zákazníků největší úspěch.

Načítám