Hlavní obsah

Nejprodávanější kia má po modernizaci. Oblíbené SUV pořád koupíte s dieselem, dorazí co nevidět

Foto: Kia

Titulem nejžádanějšího vozu značky Kia se dlouhodobě pyšní model Sportage. Čerstvý facelift přiváží vítané novinky i pestrou paletu motorů.

Článek

Kiu Sportage si od jejího počátku pořídilo přes 7 milionů zákazníků a už nějaký čas patří na špici prodejů korejské značky. Nic by na tom neměla změnit ani současná modernizace, která přiváží osvěžený vzhled, modernější technologie a širokou škálu motorů včetně nafťáku.

Omlazenou Sportage poznáte podle přepracovaných nárazníků a jinak tvarovaných diodových světel. Pořád si ale její členitou příď s charakteristickou tygří maskou nespletete s ničím jiným. V závislosti na výbavě obujete kola od sedmnácti do devatenácti palců.

Novinkami uvnitř jsou dvouramenný volant, vylepšené obklady přístrojové desky nebo skryté výdechy ventilace. Nešetřilo se ekologickými a recyklovanými materiály, hlavním tahákem ale mají být pokrokové moderní funkce.

Foto: Kia

Řidič má k dispozici dvě zakřivené 12,3″ panoramatické obrazovky a nově i desetipalcový head-up displej.

Ty totiž zahrnují bezdrátový Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátové aktualizace, vestavěné aplikace třetích stran v infotainmentu (takže si pustíte třeba youtube), připojení k internetu, digitální klíč nebo prémiové audio Harman Kardon.

Z dostupných motorizací si snad každý přijde na své. V nabídce totiž najdeme benzin, diesel, hybrid i plug-in hybrid. Benziňák 1.6 T-GDI se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkou, na výběr je předokolka s výkonem 150 koní nebo čtyřkolka se 180 koňmi.

Šestnáctistovkou je také diesel, rovněž k mání s manuálem, nebo automatem, avšak jen jako 136koňová předokolka s mild-hybridní výpomocí. Kdo chce pokročilejší elektrifikaci, může sáhnout po full-hybridu (systémový výkon 239 koní, předokolka i čtyřkolka) nebo plug-in hybridu s výkonem 288 koní s pohonem předních (nově) nebo všech kol.

Oblíbená Kia Sportage se vyrábí ve slovenském závodě v Žilině a první vozy mají k českým prodejcům dorazit během třetího čtvrtletí tohoto roku. Ceny jednotlivých variant se dozvíme v průběhu června.

Načítám