Hlavní obsah

Kia Sorento výrazně změnila tvář. A nabídne nové funkce, včetně jedné docela neobvyklé

Foto: Kia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čtvrtá generace až sedmimístného SUV Kia Sorento má po faceliftu. Ten kromě omlazení designu přináší také další novinky - včetně jedné neobvyklé technologie v interiéru.

Článek

Aktuální provedení Sorenta je zhruba v polovině životního cyklu. Jihokorejská automobilka vůz poprvé ukázala v únoru roku 2020 a v březnu ho pak představila i s technickými podrobnostmi a detaily. Na český trh tehdejší novinka dorazila v říjnu téhož roku. Modernizované provedení si zájemci z Česka budou moci objednávat v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku.

Omlazené Sorento na první pohled zaujme především přepracovanými předními partiemi, které dostaly nové světlomety ve tvaru připomínajícím písmeno T, odlišnou masku chladiče a jiný nárazník. Auto už se chlubí také novým logem automobilky Kia, umístěné je na přední kapotě.

Vzadu tak výrazné změny nenajdeme, hlavní novinku představují upravené svítilny. Jejich tvar je podobný těm před faceliftem, změnila se ale grafika a nově jsou obě části světel propojeny. Automobilka také vypichuje nové dekory blatníků na boku vozu s výraznějším 3D provedením.

Pro modernizované Sorento jsou k dispozici tři nová provedení litých kol o velikosti 18, 19 a 20 palců, paletu lakování karoserie rozšířily odstíny šedá Volcanic Sand, šedá Interstellar (stejná jako u EV6) a zelená Cityscape (stejná jako u modelu Niro). I nadále budou k dispozici barvy bílá Clear, perleťová bílá Snow, perleťová černá Aurora, hedvábná stříbrná, modrá Gravity, ocelově šedá a modrá Mineral.

Pozornost ale Kia samozřejmě věnovala také interiéru. SUV, které je k dispozici s pěti, šesti nebo sedmi sedadly, dostalo přepracovanou palubní desku s nově řešenými výdechy ventilace - menšími a štíhlejšími. Uvolněný prostor obsadil nejen větší displej infotainmentu, ale především dotykový panel pro ovládání klimatizace, médií a některých dalších funkcí.

Výrobce navíc zmiňuje některé zajímavé detaily, například ambientní osvětlení s možností výběru ze 64 odstínů, přepracovaný otočný ovladač elektronického řazení, přední „relaxační sedadla“, sedačku řidiče Ergo Motion s vestavěnou bederní opěrkou na principu vzduchových komor a elektricky nastavitelnými bočními polštáři nebo čalounění umělou kůží a recyklovaným PET materiálem.

Umí samo zavřít kufr

Na palubní desce najdeme dvě opticky propojené obrazovky - 12,3" dotykový displej infotainmentu s navigací a 12,3" přístrojový štít řidiče. K mání je také 10" head-up displej nebo digitální vnitřní zpětné zrcátko, které může sloužit jako klasické automaticky stmívatelné zrcátko, nebo jako displej zadní kamery.

Neobvyklou funkcí je rozpoznávání otisků prstů, které řidiči umožňuje propojit uživatelský profil a spouštět motor, případně poslouží k aktivaci režimu „parkování s obsluhou“ (Valet Mode) jako alternativa k zadávání kódu PIN. Sorento je dále vybaveno bezdrátovým nabíjením telefonů, šesti dobíjecími porty typu USB-C (dva v každé řadě sedadel) a audiosystémem Bose. Auto také dokáže používat mobilní telefon jako alternativu ke klasickému klíči. A šikovné může být automatické zavírání kufru poté, co řidič opustí oblast detekce za vozidlem.

Novinkou pro Sorento je asistent pro jízdu na dálnici verze 2.0 s asistentem pro změnu jízdního pruhu a 360° monitorovacím systémem s funkcí 3D zobrazování. Dále byl modernizován systém autonomního nouzového brzdění, který nyní zahrnuje i funkce pro odbočování na křižovatkách a projíždění křižovatek, asistent řízení pro úhybné manévry a funkce k zamezení střetu s protijedoucími i souběžně jedoucími vozidly při přejíždění z pruhu do pruhu.

I po modernizaci bude Sorento v Česku k mání se čtyřválcovým turbodieselem 2.2 CRDi, dále jako hybrid 1.6 T-GDi HEV a plug-in hybrid 1.6 T-GDi PHEV.

Plug-in hybrid používá spalovací motor 1.6 T-GDI a 13,8kWh akumulátor ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou a je standardně vybaven pohonem všech kol.

Hybrid také spoléhá na jednotku 1.6 T-GDI, tu ale doplňuje menší baterie o kapacitě 1,49 kWh. Nechybí šestistupňový automat, zákazníci však mohou volit mezi pohonem předních a všech kol.

Naftový motor o objemu 2,2 litru ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou také nabízí výběr mezi předokolkou a čtyřkolkou.

Reklama

Související témata:
Načítám