Hlavní obsah

Jedno z nejmenších aut pro sedm je v Česku! Citroën ho uvádí za super peníze, uvnitř vás rozesměje i potěší

Foto: Citroën

To, že je C3 Aircross přifouknutou cé-trojkou, dostává s aktuální generací úplně nový rozměr. Vůz co do délky narostl o třiadvacet centimetrů a může mít třetí řadu sedadel. Navíc poskočil o segment výše, přesto se u nás prodává za příznivé ceny.

Článek

Je atraktivnější, větší, vybavenější i prostornější. Dává na výběr tradiční benzin i elektrickou verzi. A pořád jde o jedno z nejdostupnějších aut na našem trhu. Nový Citroën C3 Aicross přijíždí do České republiky ve velkém stylu. A vy už si teď svůj kousek můžete objednat.

Nové C3 Aicross navazuje na styl současných citroënů, které jsou hranatější a na přídi se chlubí velkým emblémem francouzské automobilky. Z profilu si můžete všimnout protažené zadní části, jako by auto na záda dostalo batůžek. Naživo však vypadá šmrncovně a hlavně na malém půdorysu nabízí nebývalý prostor.

A to dokonce takový, že se sem povedlo vmáčknout i třetí řadu sedadel. Jo, tohle auto s délkou ani ne 4,4 metru vážně pojme až sedm lidí. Má to však svá specifika. Třetí řadu lze mít pouze se spalovacími motory, navíc jen ve vyšších výbavách a za příplatek 30 000 Kč. Jsou-li sedadla vzpřímená, vzadu už nezbude žádný zavazadlový prostor (fakt, je to až trošku úsměvné). A když je sklopíte, je o 130 litrů menší než má standardní pětimístné uspořádání (slušných 460 l). Navíc budou sedačky vhodné spíše pro menší děti, takže si tuto investici dvakrát rozmyslete.

Foto: Citroën

Máte kufr? A mohl bych ho vidět? Sedm míst je fajn, ale počítejte s nulovým úložným prostorem a faktem, že dozadu se kdokoliv starší 10 let bude skládat s velkými kompromisy.

Naopak ve druhé řadě je prostoru víc než dost, navíc je kabina vzdušná a ve vyšších výbavách hraje světlými barvami. Volant sice nemá tradiční tvar, ale díky vysunuté liště namísto kapličky alespoň vidíte na data přístrojového štítu. To celé doprovází až 10,25″ obrazovka infotainmentu uprostřed, ale pořád i fyzická tlačítka. Včetně těch pro deaktivaci nejotravnějších asistentů. Hurá!

Zákazníci mají na výběr tři motorizace - stokoňový tříválec s objemem 1,2 litru a manuální převodovkou, jeho elektrifikovanou obdobu s výkonem 136 koní a automatem (je to mild-hybrid), případně čistě elektrickou verzi s výkonem 113 koní a baterií s kapacitou 44 nebo 54 kWh. Ta menší má vystačit na dojezd přes 300 km, větší čeká na homologaci.

Foto: Citroën

Kompletní ceník Citroënu C3 Aircross.

Citroën C3 Aicross navíc vstupuje na český trh s akční slevou od 35 do 80 tisíc. Základní 100koňový tříválec s manuálem v úvodní výbavě You pořídíte od 435 000 Kč. Té nechybí manuální klimatizace, LED přední světlomety nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Vyšší výbava Plus už má automatickou klimatizaci, kožený volant, střešní nosiče v černé barvě nebo zadní parkovací kameru. Až nejvyšší Max obouvá litá kola, které doplňuje vestavěná navigace, bezdrátová nabíječka telefonu, LED zadní světla nebo dvoubarevné lakování karoserie.

Tříválec s automatem se pojí výhradně s nejvyšší výbavou a stojí od 630 000 Kč. Elektrické verze startují na 629 900 Kč, respektive 689 900 Kč s větší baterií. Novinku už můžete objednávat, první kusy se co nevidět začnou objevovat na českých cestách.

Načítám