Hlavní obsah

Desetimístné SUV poháněné směšným výkonem 91 koní: Evropanovo peklo, Indický sen

Foto: Force Motors

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rozvojové trhy se staly odkladištěm zastaralých konstrukcí a technicky odfláknutých řešení, jež ale lidem, co dosud jezdili autobusem nebo na motocyklu, ve finále docela stačí. A tak se nyní Indové radují z nového SUV, které nám, civilizovaným Evropanům, připadá směšné, tamnímu trhu ale perfektně sedí.

Článek

V Indii se totiž jezdí úplně jinak než v Evropě. Tak předně na tamní silnice, jež většinou o asfaltu ani neslyšely a které kvůli sesuvům půdy po monzunových deštích pravidelně mění směr i šířku, prostě terénní auto potřebujete – především kvůli vyšší světlé výšce a balonovým pneumatikám. Vlastně tak ani nevadí, že novinka od Force Motors, tradičního indického výrobce terénních aut, má pohon pouze zadních kol.

Model Citiline je také více než pět metrů dlouhý a poskytuje prostor až pro 10 pasažérů v netradičním uspořádání 2 + 3 + 2 + 3, což se ve více než miliardovém národě hodí. Proto ho místo SUV raději označují jako MUV (Multi-Utility Vehicle, tedy víceúčelové auto), protože sportovní z žádného úhlu pohledu rozhodně není.

Foto: Force Motors

Zčásti terénní auto, zčásti autobus. Perfektní kombinace pro Indii.

I z toho důvodu, že ho pohání dýchavičný čtyřválcový turbodiesel 2,6l s výkonem pouhých 91 koní a 250 Nm točivého momentu roztáčející zadní kola přes pětistupňový manuál. Ty hodnoty zní na tak velké auto zatížené desítkou lidí až bizarně, jenže průměrná rychlost na indických silnicích je pouze nějakých 30 km/h a jízdní styl je spíš plynulý – jak se jednou rozjedete, už moc nezrychlujete (a ani nebrzdíte), jen se uhýbáte.

Foto: Force Motors

Žádné rozmazlování nečekejte, tady musíte být rádi za sedačku a trochu čerstvého vzduchu.

S tím uhýbáním bude mít dva metry vysoké auto na rámovém podvozku vpředu podepřeném zavěšením s dvojitými rameny a odpružením torzními tyčemi a vzadu s prostými listovými pružinami asi trochu problém, ale hranaté tvary aspoň navozují pocit slušné odolnosti pro případné střety s menšími auty, motocyklisty a posvátnými krávami (nic jiného kromě plechů, ABS a EBD vás před srážkou nechrání).

Nejmodernějším výkřikem techniky tu jsou elektrická okna, centrální zamykání a sklápěcí zadní řada sedadel zvětšující zavazadlový prostor. Komické, že? Ale pro indické zákazníky je mnohem důležitější výkonná klimatizace s výdechy i pro pasažéry v zadní části interiéru. My si můžeme klepat na čelo, ale jak vidíte, Force Motors znají své zákazníky jako své boty a servírují jim přesně to, co potřebují.

Co říkáte na desetimístný Force Citiline?
Přesně to bych pro svou rodinu potřeboval.
80,3 %
To se museli zbláznit.
19,7 %
Celkem hlasovalo 2098 čtenářů.
Související témata:
Force Motors
Načítám