Hlavní obsah

Facelift Citroënu C5 Aircross: Více místa i komfortu

Foto: Citroën

Facelift typu C5 Aircross se povedl – co bylo záhodno vylepšit, bylo vylepšeno. A co změnu nepotřebovalo, to zůstalo

14. 1. 2022

Označení C5 bylo ve vozovém parku Citroënu ještě nedávno vyhrazeno vznešenému a plavnému sedanu, případně kombi. Nicméně v roce 2017 byl typ C5 takříkajíc propuštěn ze služby, aby se rok nato vrátil v nové podobě, dle slov Citoënu, „kompaktního SUV-crossoveru“. Ten se od nynějška bude chlubit osvěženým exteriérem a modernizovaným interiérem.

Článek

Typ C5 s přídomkem Aircross je přibližně v polovině svého životního cyklu. Je tedy evidentní, že si Citroën zaslouží trochu péče. Jak bývá dobrým zvykem, nejvíce změn se odehrálo na přídi vozu – dříve horizontálně rozpůlené svítilny teď tvoří jeden celek, protínají je však pásy LED diod, které opticky navazují na chromované lišty, vycházející ze znaku automobilky. Ten je na pomezí horní části masky a kapoty.

Foto: Citroën

Nový tvar zadních světel kupodivu zlepšuje obtékání vzduchu v zadní části vozu

Zvětšený spodní přístup vzduchu dává vozu odvážnější výraz, zároveň je o chlup účinnější než ten starý. Poslední změnou v přední části je ventilace předních brzd po stranách nárazníku, což je ve skutečnosti opět funkční „vizuální“ změna, neboť jejich vertikální tvar snižuje odpor vzduchu.

Vzadu došlo jen na malé změny – dokonce i velikost zadních svítilen zůstala nezměněna. Rozhodující je jejich tvar a zapuštění do karoserie – jsou nepatrně více „utopené“ a ven vystupují v první a třetí čtvrtině z pohledu horizontálního rozdělení. To, světe div se, zklidňuje proudění vzduchu v oblasti zádi a tím pádem opět snižuje odpor vzduchu. Na první pohled však většinu z nás upoutá spíše nová, tmavší optika s LED grafikou.

Vizuální změny tu tedy nepochybně jsou, ale jsou poměrně decentní – člověk jasně vidí, že je něco jinak, jen na první pohled neumí přesně říct co – což není na škodu. Při pohledu z boku už snad zmiňme jen nová 18palcová litá kola, vnější zpětná zrcátka jsou teď v lesklé černé, střešní ližiny jsou pak v černém matu.

Foto: Citroën

Interiér doznal asi největších změn – a povedl se! Dominantou je nový 10palcový středový displej a zpoza volantu prosvítá digitální „kaplička“ přístrojů

Je evidentní, že změnami musel projít i interiér, aby držel krok s dobou. Proto je tu nový 10palcový displej informačně-zábavního systému, který je teď blíže úrovni očí a tvoří více méně samostatný díl palubní desky. Displej infotainmentu je zároveň širší, takže výdechy ventilace se přestěhovaly pod něj. Kromě samostatně odděleného středového displeje je dnes „povinností“ digitální přístrojový displej – grafika a podsvícení obou displejů jsou potom sjednoceny.

Interiér jako takový byl pak celkově zjednodušen, přesto se v Citroënu rozhodli logicky zachovat klasické ovládání automatické klimatizace prostřednictvím starých dobrých analogových ovladačů. Jednodušší design má i středový tunel, kde byl masitý volič převodovky nahrazen drobným ovladačem.

Facelift Citroënu C5 Aircross se vztahuje i na některé záležitosti pod kapotou. Řídicí jednotka teď umí tři různé jízdní režimy s výstižnými názvy, a sice Hybrid, Electric a Sport – a jiné popravdě ani v reálném světě nebudou zapotřebí, takže dobrá práce.

Z čistě uživatelského úhlu pohledu pak potěší fakt, že si Citroën dal práci s uvolněním místa pro více odkládacích prostor a přidal navíc jeden USB port – hádkám o to, kdo si vpředu bude dobíjet svůj mobil, je patrně konec.

Zajímavější jsou však nové sedačky – ty jsou převzaty z opulentního bratra jménem C5 X a umí jak vyhřívání, tak i masáž. Pro lepší komfort se v Citroënu rozhodli zesílit molitan v sedadlech o 15 milimetrů. Z pohledu individualizace jistě potěší možnost připlatit si za potahy z Alcantary nebo perforované kůže.

Facelift Citroënu C5 Aircross vypadá ve skutečnosti velmi povedeně – upravili a vylepšili, co bylo záhodno, a na to, co měnit nepotřebovalo, nesahali. Výsledkem je osvěžený design, moderní interiér a zejména umocněný pocit komfortu. A co si budeme povídat, komfort je jedna z hlavních deviz Citroënu.

Reklama

Sdílejte článek