Článek
Sedm mistrovských titulů, 105 vítězství, 202 pódiových umístění. Když se Lewis Hamilton rozhodl zcela opustit rodinu Mercedesu, která jej v závodních krůčcích podporovala od samotných začátků, byl to pro všechny fandy šok. Ve Ferrari si od jeho příchodu slibovali velký restart a snad i návrat šampionských ambicí. Jenže…
První Hamiltonova sezona v rudé kombinéze nedopadla vůbec podle představ. O titulu nemůže být řeč, nějaké rekordy sice zaznamenal, ale hlavně ty, o které nestál. Jedinou světlou chvilkou za celou letošní sezonu bylo vítězství v čínském sprintu. Od té doby (březen 2025) už o pódium ani nezavadil.
To je ostatně první smutný rekord. Lewis Hamilton poprvé v kariéře nezískal za celou sezonu jediné plnohodnotné stupně vítězů. A to se nebavíme jen o formuli 1 (kam vstoupil už v roce 2007), ale i juniorských sériích! Tam, kde odjel všechny závody (nebo alespoň většinu), vždy nějaké pódium urval.

V Mexiku startoval Hamilton třetí (nejlepší kvalifikace za Ferrari), místo pódia si ale připsal 10sekundovou penalizaci a v cíli až osmou příčku.
Britský pilot, který 7. ledna oslaví jednačtyřicáté narozeniny a patří mezi nejzkušenější harcovníky v celém startovním poli, si připsal ještě jeden zářez, na který by nejraději zapomněl. Nejmenší bodový zisk za celou sezonu od zavedení současného bodování (2010, od té doby se boduje nejlepší desítka).
Hamilton letos posbíral pouhých 156 bodů. I v sezoně 2013, kdy McLaren vystřídal za Mercedes, jich urval 189 (včetně 4 pódií a 1 vítězství). A to nemluvíme o tom, že tehdy byla sezona podstatně kratší (19 závodů) a nejezdily se sprinty. Dnes přitom kalendář F1 obsahuje rekordních čtyřiadvacet velkých cen!

Stále častěji se objevují spekulace, že pokud se Hamiltonova forma v roce 2026 nezlepší, bude to jeho rozlučka s F1.
Frustrace Lewise Hamiltona byla s blížícím se závěrem sezony hmatatelná. Několikrát po sobě vypadl hned v první části kvalifikace, při rozhovorech odpovídal jednoslovně s prázdným výrazem ve tváři a dokonce pronesl, že příliš mnoho pozitiv nevidí ani na ročníku příštím.
Právě ten by přitom mohl být pro zkušeného Brita vysvobozením. Zbrusu nová pravidla a značně přepracované monoposty dávají prostor pro překvapení, hlavně si ale Hamilton může nechat vůz postavit více podle vlastních požadavků. Zda to vyjde, se dozvíme už brzy. Příští sezona startuje první březnový víkend v Austrálii.


