Hlavní obsah

Dopravní horor na D1 začíná. ŘSD zahájilo práce na rozšíření dálnice v Brně. Nově má mít šest pruhů

Foto: Profimedia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo dlouho očekávané práce na rozšíření dálnice D1 podél Brna. Stavbaři pracují na prvním úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami Brno-centrum, kde se sjíždí na silnici I/52 na Vídeň, a Brno-jih u dálnice D2 na Bratislavu.

Článek

Rozšíření 1,4 kilometru dlouhého úseku ze čtyř na šest pruhů by mělo být hotové v roce 2025, stát bude více než miliardu korun, uvedlo ŘSD v tiskové zprávě.

D1 je v úseku kolem Brna extrémně zatížená a kapacita dálnice a křižovatek nedostačuje. Při dopravní špičce vznikají kolony a mezi řidiči konflikty. „Navýšení kapacity D1 v okolí Brna nutně potřebujeme, jedná se o extrémně zatížený dálniční úsek, kterým projede každý den téměř 80 000 vozidel. Proto je nejvyšší čas stavbu zahájit a za dva roky ji otevřít pro provoz. Rozšířený třípruh v každém směru pomůže nejen těm, kteří jedou do Česka, ale ulehčí cesty i směrem na Bratislavu nebo Vídeň,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Dopravní omezení mezi 194. a 196. kilometrem bude podobné, jaké znají řidiči z modernizace D1. Auta projedou dvěma pruhy v každém směru na jednom dálničním pásu, rychlost bude omezená na 80 kilometrů v hodině. Stavba částečně uzavře nájezdové rampy na dálnici. Neprůjezdný bude nájezd z Vídeňské ulice ve směru na Ostravu a z Hněvkovského ulice ve směru na Prahu. Do správného směru se řidiči dostanou po objízdné trase.

Právě zahajovaná stavba je první akcí na třicetikilometrovém úseku od Kývalky po Holubice, jenž by měl celý mít šest pruhů. Kromě zřízení třetích pruhů jsou v plánu kompletní rekonstrukce vozovky, mostů či odvodnění nebo výstavba nových protihlukových stěn.

Reklama

Načítám