Hlavní obsah

Nejlevnějších sedm míst? Citroën představuje neobyčejně prostornou kompaktní novinku

Foto: Citroën

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Francouzská automobilka Citroën představuje velice zajímavou novinku - crossover C3 Aircross, který i s karoserií kompaktních rozměrů nabídne až sedmimístný interiér.

Článek

Nový Citroën C3 Aircross má po designové i technické stránce blízko k nedávno odhalenému hatchbacku C3. Oba modely stojí na stejné platformě Smart Car, která byla navržena především tak, aby optimálně vyhovovala elektrickému pohonu. Rozumí si však i se spalovacími jednotkami, takže nové SUV bude existovat nejen jako stoprocentní elektromobil, ale i v provedení se „spalovákem“. Francouzi dále slibují i hybridizaci.

Na konkrétní detaily si ale ještě budeme muset počkat. My očekáváme nasazení prověřeného benzinového tříválce 1.2 PureTech a nové varianty tříválce s mild-hybridním ústrojím a dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Citroën chce nejdůležitější informace o novém modelu C3 Aircross zveřejnit až s blížícím se uvedením na trh, naplánovaným před koncem roku 2024, přesto můžeme nabídnout jedno podstatné číslo - výrobce prozradil, že karoserie novinky dosahuje délky 439 centimetrů, což ve srovnání s 416 cm dlouhým předchůdcem představuje značný nárůst. Vůz tak můžeme srovnávat třeba se Škodou Karoq, ta na délku měří také přesně 439 centimetrů.

Na délce ani ne 4,4 metru zvládne Citroën C3 Aircross odvézt až sedm cestujících. Video: Citroën

Francouzské SUV ale nabídne vlastnost, kterou Karoq neumí. Citroën C3 Aircross bude k dispozici také se třemi řadami sedadel, tedy jako sedmimístný. A to je v tomto segmentu rarita. Dvojice zadních sedaček se samozřejmě dá sklopit do zavazadelníku.

Automobilka navíc slibuje, že novinka potěší prostornou kabinou a poskytne prý zajímavé místo právě i pro cestující sedící ve třetí řadě. Citroën doslova hovoří o schopnosti pohodlně převážet až sedm osob. Vzdušnosti kabiny mají pomoci mají nejen proporce a tvar karoserie, ale také dlouhý rozvor, údajně největší v segmentu.

Design je ve srovnání s předchůdcem úmyslně hranatější, svalnatější a výraznější. Vůz má působit robustně, proto dostal vysokou horizontální kapotu, široké blatníky a větší rozchod kol.

Na karoserii pak najdeme nové stylové prvky značky, které se představily u koncepčního vozu Oli a poprvé byly využity u zmíněného hatchbacku C3. Jde například o charakteristický světelný podpis tvořený třemi segmenty nebo motiv stylizovaných šípů.

A co se jízdních vlastností týče, těšit se prý máme především na komfort a pohodu. Jsme zvědaví!

Načítám