Hlavní obsah

Audi v Česku nabídne ochranu před střelbou z pistole. Upravené auto skoro nepoznáte, známe i cenu

Foto: Audi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přeloučská firma SVOS patří mezi přední evropské hráče v oblasti balistické ochrany a pancéřování aut. „Lehké“ komponentní pancéřování teď pro sériové modely nabízí přímo ve spolupráci s Audi. Přestavba trvá pár týdnů, je vcelku lehká a odolá střelbě z pistole.

Článek

O spojení Audi a balistické ochrany neslyšíme poprvé. Sám výrobce nabízí model A8 L Security, který na první pohled vypadá jako sériové auto, ale posádku ochrání proti ostřelovacím puškám či chemickému útoku. Disponuje dokonce hasicím systémem s tryskami na podvozku nebo u palivové nádrže. Jenže takové auto váží skoro 3,9 tuny a hlavně stojí přes dvacet milionů korun. Co když chcete zvýšit bezpečí, ale s minimálním nárůstem hmotnosti a hlavně za rozumnější peníze? Řešení existuje.

Tuzemské zastoupení Audi totiž uzavřelo spolupráci s přeloučskou firmou SVOS, specialisty na balistickou ochranu snad všeho druhu. Komponentní pancéřování, které nám bylo představeno na upravené Audi Q7, zvyšuje provozní hmotnost vozu jen o sedmdesát kilogramů, přesto ochrání před střelbou z 9mm pistole.

Tato úprava nevyžaduje zásah do vnitřní konstrukce vozu, vlastně ji rozpoznáte až při opravdu pečlivém zkoumání. Boční okénka jsou tlustší (14 mm namísto původních 6 mm), mají výraznější černé orámování a vzadu nejdou stahovat. Teoreticky by to šlo, ale pouze s hlubším zásahem do konstrukce auta. Ochrannému čelnímu sklu pak chybí reflexní vrstva pro správné promítání dat z head-up displeje, což nyní supluje kousek tmavé fólie. SVOS však už pracuje na elegantnějším řešení.

Foto: Audi

Okno se po střelbě ráží devět milimetrů poškodí, kulka však neprojde skrz.

Chráněna však nejsou jen okna, kompozitními deskami disponují také panely dveří. Zadní okno je neprůstřelné, zbytek víka zavazadelníku zůstává beze změn. Chráněna kompozitní výplní jsou totiž až zadní sedadla, což vás ale v každodenním životě nikterak neomezuje – pod čalouněním není nic poznat a lavici lze sklopit jako u sériového vozu.

Instalace úpravy trvá dva až tři týdny a kromě její nenápadnosti je výhodou také možnost demontáže. Když se tedy opancéřovanou Q7 (či jakékoliv jiné Audi s pevnými rámy oken) chystáte prodat, SVOS vám v servisním centru ochranu odejme a auto uvede zpět do sériového stavu.

A cena? Zhruba 750 000 Kč bez DPH. To na první pohled není málo peněz, ale vzhledem k úrovni ochrany se taková investice může leckomu vyplatit. Máte zájem? Možnosti jsou dvě - kontaktujte nejbližší dealerství Audi a ono vám úpravu vozu zprostředkuje, případně se obraťte přímo na SVOS, který vše (včetně nákupu vozu) vyřeší za vás. A nebojte, o tovární záruku nepřijdete, přeloučská firma ji přebírá za všechny upravené komponenty a součásti vozu.

Reklama

Související témata:
Načítám