Článek
Když se řekne GTI od Volkswagenu, většina si asi vybaví hot-hatch se sportovním charakterem a vůni spáleného benzinu. Nové GTI, které se má světu představit už příští rok, vyrazí v obdobných šlépějích. Až na poslední bod.
Nové GTI totiž bude vůbec poprvé elektromobilem. Automobilka VW dá legendární štítek modelu ID.3. Zajímavé je, že ten už sportovní verze má – GTX a GTX Performance, přičemž ta silnější disponuje výkonem 326 koňských sil na zadní nápravě.
Chystané GTI má být posazeno nad nimi, co do výkonu ale prý tolik neodskočí. Předběžně se hovoří o 340 konících a stovce za zhruba 5,5 sekundy. Sympatický „odšťuch“ obstará zadní elektromotor, insideři dále avizují zcela přepracovaný podvozek pro ještě agilnější jízdní vlastnosti.

Nejsilnějším ID.3 je dnes GTX Performance.
Další podrobnosti včetně ceny zatím zůstávají tajemstvím. Připomeňme, že současné GTX startuje na částce 1 244 900 Kč, GTX Performance je pak ještě o patnáct tisíc korun dražší. Spalovací ekvivalent v podobě GTI a GTI Clubsport (2.0 TSI) dnes stojí 1 077 900 Kč, respektive 1 166 900 Kč.
Příjezd elektromobilu se štítkem GTI avizoval Volkswagen už na podzim roku 2023, kdy se představil koncept ID. GTI. Tehdy se ale povědomé červené logo neobjevilo na „trojce“, ale menším a dostupnějším modelu ID.2, jehož sériová produkce zatím neodstartovala. I tady bychom se ale „gé-té-íčka“ mohli výhledově dočkat, šlo by vlastně o jakousi obdobu Pola GTI.

Povedené spalovací hot-hatche GTI a GTI Clubsport tu s námi ještě nějaký čas budou…
Lze předpokládat, že časem si štítek GTI najde cestu také k dalším elektromobilům Volkswagenu, třeba crossoveru ID.4 nebo vlajkové limuzíně ID.7. Přezbrojí časem VW do světa elektroaut také s vrcholovým označením R? Kdoví, o ničem takovém se ale zatím nemluví…