Hlavní obsah

100 koní k dobru: Pětiválcová Cupra Formentor VZ5 dostává doping a má výkon staršího Ferrari

Foto: Manhart

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stylová Cupra Formentor je nejprodávanějším modelem relativně nové španělské značky. Když se v loňském roce ukázala se silným pětiválcem z Audi RS 3, stalo se z ní snad bezchybné auto pro všechny benzinové nadšence. Jenže německým tunerům Manhart je i necelých 400 koní málo, a proto představují nový tuningový kit s další stovkou koní navíc.

Článek

Pětiválcová Cupra Formentor VZ5 je v dnešním automobilovém světě něco jako čtyřkolový jednorožec. S nástupem elektromobilů a ekologických aut se už moc nesluší vyvinout rychlou silnou bestii na základech městského crossoveru, jaký je nejprodávanějším modelem své značky, a vypustit ji do divočiny. A dokonce i v Česku vytvářejí stylové Formentory většinu prodejů relativně nové španělské sportovní značky, k níž už poutají svou pozornost i slavní tuneři.

Německá tuningová společnost Manhart se věnuje zejména německým autům a není náhoda, že ji zaujala i španělská Cupra. Zběsilý pětiválcový Formentor VZ5 totiž využívá stejnou moderní techniku jako nejnovější generace koncernového Audi RS 3, na kterou už „manharti“ představili a prodávají svůj tuningový kit. A je logické, že s podobnou úpravou přicházejí i do světa crossoverů a vylepšují to nejlepší, co zatím Cupra vyrobila.

Nejsilnější Formentor zaujme technickými vymoženostmi

Exkluzivnější Cupra Formentor VZ5 je unikátním spojením rodinného crossoveru s výkonnou technikou nejmodernějšího Audi RS 3, kterou zaujme všechny nadšence. České zastoupení značky nás v loňském roce pozvalo do svého školícího střediska, kde nám detailně představilo přeplňovaný pětiválec, výkonné brzdy i chytrou zadní rozvodovku Torque Splitter. A my jsme toho využili, abychom vám to přiblížili v naší reportáži.

Nejnovější tuningová sada se jmenuje Manhart CP 500 a celkově vylepšuje techniku netradičního pohonu vozu s přeplňovaným 2,5litrovým pětiválcem a chytrou rozvodovkou Torque Splitter i elegantní design vozu. Hlavním cílem je udělat z crossoveru pro rodiče silniční raketu, která se ještě více přiblíží populárním hot hatchům.

Cupra Formentor VZ5 z továrny vyjíždí se standardním výkonem 390 koní (287 kW) a točivým momentem 480 Nm. To se však tunerům z Manhartu zdálo málo a speciálně upravená verze Manhart Formentor CP 500 se nově chlubí 490 koňmi (360 kW) a 630 Nm. Jen pro srovnání, stejnou silou se krátce po začátku nového tisíciletí chlubilo zbrusu nové osmiválcové Ferrari F430. Dnes mu můžete ujet praktickým crossoverem, zatímco zrovna jedete z týdenního nákupu.

Foto: Manhart

Manhart pro vylepšený Formentor CP 500 nabízí i charakteristické oválné výfukové koncovky z nejnovějšího Audi RS 3

Silnější Formentor od Manhartu je současně vybaven novým uřvanějším výfukem s elektricky ovládanými klapkami a novým sportovním podvozkem H&R. Díky tomu se „VZ-pětka“ ještě lépe ovládá na silnicích i závodních okruzích. Španělský Cupra přitom nejsilnější Formentor VZ5 vyrobí v omezeném počtu pouhých 7 000 vozů, mezi nimiž speciálně upravené vozy vystoupí z davu. Tuneři je vybavili unikátními bronzovými polepy, jejichž odstín vychází z barvy znaku Cupry.

Manhart sice nezveřejnil oficiální cenu tuningové úpravy CP 500, ale dodává, že připravuje ještě výkonnější variantu. Cílem je přiblížit se šíleným 600 koním (447 kW)!

Reklama

Související témata:
Načítám