Článek
Pokud automobilové dění sledujete, určitě se k vám doneslo, že Toyota s BMW už nějakou dobu spolupracuje, mj. i na nové Toyotě Supře (která bude mít sourozence v podobě nového Zetka od BMW). Na tu už čekáme několik let a zatím jen sledujeme kroužící muly na Nürburgringu. Teď to ale vypadá, že se spolupráce obou automobilek rozroste. BMW totiž dodá motory do nové Toyoty Corolly. To je bezesporu dobrá zpráva, protože ačkoliv Corolla pravidelně v prodejích poráží své rivaly od Hondy a Mazdy, po stránce jízdních vlastností a zábavy za volantem jim zůstává ledacos dlužna. A svůj díl viny na tom má i ospalé CVT a zážehová osmnáctistovka. Můžeme debatovat nad tím, že tuhle předvídatelnou a otupělou kombinaci naopak zákazníci milují, protože prověřená časem, relativně spolehlivá a především tak nějak "obyčejná". My motorističtí novináři sice nad Corollou ohrnujeme nos, ale právě její neprogresivní nátura láká spoustu dlouholetých zákazníků.

Automobilka chce ovšem kromě štamgastů přilákat i nové zákazníky. V posledních letech se snažila pro Corollu a Camry nabídnout několik sportovních paketů, ale šlo jen o vizuální pentličky. Teď by však ve spolupráci s BMW mohla přijít v nové generaci řeč na skutečně sportovní model. Mluví se o vrcholné motorizaci, která by měla výkonově poodskočit zbytku nabídky. Japonské zdroje zmiňují dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Jistě, ani na nové platformě se z Corolly nestane asfaltový dravec - pořád to bude předokolka, navíc pravděpodobně zas o pár centimetrů delší, protože zákazníci u tohoto modelu chtějí spíš centimetry pro kolena a nikoliv newtonmetry. S mnichovskou pomocí by se ale Corolla mohla mít svůj eRSkový model. A to se počítá, zvlášť u automobilky, jejíž jediné vyloženě zábavné auto je společným projektem (Toyobaru) a nikoliv vlastním výtvorem.