Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Nejschopnější Bentley Continental všech dob? Tady ho máte!

Foto: Bentley

Prozradí ho jen tmavá mřížka chladiče. Ale Bentley říká, že o tom to rozhodně není...

26. 3. 2021

Má 650 koní a váží 2,3 tuny. A taky má řízení všech kol a chytrý elektronický zadní diferenciál. Continental GT byl vždycky spíš luxusní silniční lodí než schopným autem, ale Bentley tvrdí, že to se teď změní!

Článek

Když jsem naposledy řídil Continental, vzpomněl jsem si hned, jaké to bylo, když jsem řídil patnáctimetrovou motorovou jachtu. Reakce byly obdobné. A tím myslím lidí v přístavu i samotné techniky. Ti první závistivě koukali a s autem jsem musel rozvláčně a všechno vymýšlet dopředu.

Bentley Continental GT byl sice skvělý na otevřené silnici, ale pošlete ho na úzkou okresku a rychle vypadne z tempa. Je jak velký neohrabaný boxer těžké váhy v souboji s hbitým mladým thaiboxerem. Trpěl setrvačností a nedotáčivostí, jeho dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec 6,0 l měl sice pořádnou sílu, ale neuměl ji využít.

Teď je prý všechno jinak. A Bentley dokonce tvrdí, že jeho nejnovější GT Speed je nejschopnější Bentley všech dob! Odvážně tvrzení!

Začněme motorem. Ten posílil na 650 koní, což znamená zrychlení na stovku za 3,5 s a maximální rychlost se vyšplhala o dva kilometry (to není překlep) na 335 km/h. Jenže Bentley tvrdí, že v tomhle případě to není o výkonu. Dvouspojková převodovka totiž ve sportovním režimu drží otáčky, řadí okamžitě a hlavně řadí dvakrát rychleji než sériová skříň. Pohonné ústrojí je prý jako břitva.

To hlavní novinkou je ale řízení zadních kol a elektronický diferenciál e-diff. Řízení všech čtyř kol není nic nového a dokonce i Bentley ho už používá u modelu Flying Spur , aby luxusní sedan lépe zatáčel a působil obratněji. Zde se využívá k tomu, aby byl Speed agilnější na úzkých a klikatých silnicích, kdy se zadní kola natáčí opačným směrem než ta přední. A při vyšších rychlostech na dálnici se pak všechna čtyři kola nasměrují stejným směrem aby se zlepšila stabilita, například při změně jízdního pruhu.

Podle Bentley je systém „výrazně aktivnější“ než u sedanu Flying Spur. Tvrdí taky, že nový hardware diferenciálu zlepšuje zatáčení a po vypnutí ESC umožňuje řidiči „řídit plynem, aby vůz snadno a progresivně měnil úhly vybočení“. Jinými slovy, aby pořádně jezdil smykem.

Celou tuhle zábavu pak krotí nová sada karbon-keramických brzdových kotoučů, které ušetří 35 kg neodpružené hmoty a svírají je třmeny s těžko uvěřitelnými 10 pístky!

Continental Speed GT budete mít na první pohled problém poznat. Tmavší mřížka chladiče a nárazníku, jemně přepracované prahy, odznak Speed na každém blatníku a sada 22palcových kol, to snadno přehlédnete. A ani uvnitř to není o moc jiné, vyjma kůže prošívané diamantovým vzorem, karbonu, alcantary a pár nápisů Speed.

To vše za 8,5 milionu? No... Kdo z vás si ho koupí?

Reklama

Sdílejte článek