Hlavní obsah

Nejbrutálnější McLaren je tu, ale řídit ho budou jen hráči

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Videoherní filozofování inženýrů od McLarenu přináší vlhký sen, který by se klidně za pár let mohl stát realitou. Chceme hybridních bezmála dvanáct stovek koní v racingovém balení, které by se skvěle vyjímalo v Le Mans i na silnici? Samozřejmě chceme.

Článek

McLaren 720S je momentálně miláčkem všech motoristických novinářů. Jede jako splašený, dost možná má pod kapotou víc koní, než o sobě tvrdí, a jeho čtyřlitrový osmiválec je pro McLaren novým odrazovým můstkem k ještě lepším a rychlejším autům. A McLaren Ultimate Vision Gran Turismo, virtuální závoďák do chystané videohry Gran Turismo Sport, je toho bezesporu důkazem. V jeho útrobách totiž bije právě tohle spalovací srdce, dopované čtyřmi elektromotory, které mají dohromady krásných 1275 N.m. Ano, tušíte správně. Jsme svědky zrodu McLarenu P1 verze 2.0, ačkoliv zatím pouze v hypotetické formě videoherního speciálu.

A protože jsme ve videohře, mohl si McLaren dovolit použít karbon úplně všude, aniž by řešil bezpečnostní či technická omezení. I díky tomu má Ultimate Vision pouhých 1000 kilogramů, o čtyři metráky méně než P1. Sami si asi dokážete představit, čeho je schopný tunový závoďák s výkonem 1150 koní. Jednomístná stíhačka s pokročilou aerodynamikou by měla stačit monopostům Formule 1 a dost možná je předjede, jako svého času virtuální studie od Red Bullu, která využila všechny dostupné i nedostupné aerodynamické možnosti a stvořila fyzikální strop v podobě Red Bull X Challenge. Vize od McLarenu vypadá dostupněji, ačkoliv samotná automobilka říká, že je to ukázka motorsportu z roku 2030. To je poměrně optimistická představa, protože při nastoleném tempu nebudou za třináct let auta se spalovacími motory na okruhy vůbec vpuštěna. Ale naděje umírá poslední, no ne?

Načítám