Hlavní obsah

Muzeum Enza Ferrariho s českou stopou ve velké fotogalerii

Foto: Archiv Garáž.cz
30. 1. 2017

Na podzim loňského roku jsem se rozhodl, že si udělám cestu po automobilové Itálii. Po návštěvně muzea Paniniho, kde se skrývá historie Maserati jsem se jel podívat do nedávno postaveného muzea Enza Ferrariho. Skončilo to zklamáním.

Článek

Potom, co jsem byl před lety v Maranellu v továrně Ferrari a místním muzeu, bylo nutností navštívit i historii vybudovanou v Modeně na místě, kde měl svoji dílnu otec Enza Ferrariho. Navíc nové muzeum nese českou stopu, když jeho návrh udělal architekt Kaplický. Byl jsem zvědav, co zajímavého tam uvidíme a jak bude vypadat budova navržená českým architektem.

Foto: Archiv Garáž.cz

Asi mě ukamenujete, ale hned po příjezdu na místo mě postihlo velké zklamání. V úžasné historické části Modeny, kde všechny domy připomínají padesátá léta, tu žlutě svítí jakási futuristická střecha budovy těžko popsatelných tvarů. Jasně, chápu záměr Kaplického, že to má být kapota. Ale jak můžete vidět kapotu, která je zhruba pět metrů vysoko a vy na budovu koukáte ze země? Ano, z helikoptéry to možná bude vypadat dobře, ale takhle pohled nenabízí opravdu nic pěkného. To nemluvím o tom, že mezi staré budovy ta nová vůbec nezapadá. Navíc slavný český architek zřejmě nemyslel na to, že Italové nejsou úplně čistotní. Takže teď, zhruba po čtyřech letech od kolaudace, vypadá moderní budova velmi zanedbaně. Zbytek stavby totiž tvoří skla, po kterých stéká dešťová voda. Jediné, co zde působí opravdu dobře je druhá část muzea, kterou tvoří zrekonstruovaná budova, ve které měl dílnu otec Enza Ferrariho. Opravený cihlový dům v sobě ukrýval krásnou expozici motorů, doplněnou o rychlostní člun, závodní Maranello 550, úžasné unikátní 288 GTO Evoluzione či závodní prototyp LaFerrari s maskováním.

Foto: Archiv Garáž.cz

Výstava, která se nacházela ve zmíněné budově se žlutou střechou, už byla o poznání chudší. Ano, našel jsem tu Ferrari F40, mou oblíbenou 355 či několik dalších úžasných Ferrari, ale celkově jsem si neodnášel přiměřený zážitek a za zaplacených 15 eur jsem toho viděl opravdu málo. Daleko zajímavěji na mě působilo muzeum přímo v Maranellu, kde si člověk užije více parády zaměřené na motorsport a k tomu se může ještě projít kolem továrny Ferrari, či návštívit slavné restaurace naproti fabrice, kam chodili závodní jezdci týmu formule 1. Můj názor na muzeum Enza Ferrariho berte jako subjektivní pohled, který mohl být ovlivněn aktuální expozicí. Naštěstí je v Itálie dalších mnoho zajímavých věcí, které můžete vidět. I my budeme v našem seriálu pokračovat.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama