Hlavní obsah

Mustang, Camaro nebo Challenger – kdo vyhrál prodejní bitvu?

Foto: Archiv redakce

Komu by se nelíbila kupé se silnými V8, které na požádání umí vyrábět mraky!

7. 1. 2019

Tři nejlepší muscle cars amerického kontinentu se utkaly na silnicích i v prodejních statistikách. Dvěma se v loňském roce docela dařilo, ale třetí propadl. Na koho z trojlístku Mustang-Camaro-Challenger byste si vsadili a za kterého byste nedali ani zlomený pětník?

Článek

Americké muscle cars spolu nesvádějí souboje jen na semaforech nebo drag stripech, ta největší bitva probíhá v showroomech. Představte si, že před sebou máte nového Mustanga, Camaro a Challengera – pro které z ikonických aut byste se rozhodli?

Američtí zákazníci mají jasno, nejvíc si kupovali Mustanga, který tak s 75 842 prodanými vozy získal první příčku v tomto minisegmentu. Hodně mu samozřejmě pomohl loňský facelift a speciální edice Bullitt, nemluvě o možnosti objednat si ho s laciným přeplňovaným čtyřválcem (v Americe se jim překvapivě docela daří) nebo v kabrioletu. Přesto výsledné číslo znamená propad o 7,4 % ve srovnání s rokem 2017, což můžeme přičíst na vrub postupnému náběhu výroby faceliftované verze. Letos se můžou fanoušci Mustangu těšit na vrcholnou verzi GT500, takže Mustang má nejspíš našlápnuto k dalšímu prvenství.

Na druhém místě se velmi překvapivě umístil Challenger. Překvapivě proto, že je ve výrobě již neuvěřitelných deset let! Jenže verze Hellcat se 717koňovým kompresorovým V8 a loňský Demon s 808 koni mu vlily novou krev do žil, protože přitáhly k dealerům spoustu zájemců, kteří na Challengera již prakticky zapomněli. Hodně také pomohla nová základní verze s přeplňovaným V6 a pohonem všech kol. Výsledkem je 66 716 prodaných aut, což představuje 3 % nárůst oproti roku 2017.

K druhému místu mu ale pomohlo především Camaro, které se v předchozích letech vždy do poslední chvíle bilo s Mustangem o vítěznou příčku. Loni ale přišel propad prodejů o neuvěřitelných 25 % na pouhých 50 963 vozů. Fanouškům se asi příliš nezalíbila faceliftovaná tvář Camara modelového roku 2018, někteří také možná čekají na MY2019, který má přinést další vylepšení. Vedení GM ale vidí hlavní problém v cenové politice. „Upřímně, ujídají nám náš oběd,“ prohlásil Al Oppenheiser, šéf inženýr Camara, na adresu konkurentů. „O celkovém objemu hodně rozhodují prodeje čtyřválcových verzí a naše cenová strategie v téhle oblasti potřebuje vylepšit.“

Takže smekáme před Mustangem, tleskáme Challengeru a kamarádsky poplácáme Camaro po rameni s přáním, aby mu to letos šlo lépe. Dobré prodeje muscle cars jsou přínosné pro nás všechny – dokazují, že výkonná a atraktivní sportovní auta ještě nejsou mrtvá. Nakonec, kdo by nechtěl mít v garáži poctivý V8!

HLASUJTE: Jaký muscle car se vám nejvíc líbí?
Ford Mustang
30.1 %
Chevrolet Camaro
13.7 %
Dodge Challenger
56.2 %
Celkem hlasovalo 2630 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama