Hlavní obsah

Suzuki představilo dva úžasné moderní retro naháče. Hlavně GSX-8TT vypadá parádně, navíc by se mohlo prodávat za dobré peníze

Foto: Suzuki

Třída středně velkých naháčů má zase o dva zajímavé kousky navíc. GSX-8T a 8TT od Suzuki mohou oslovit motorkáře, na které jsou některé stroje až moc futuristické, ale zas chtějí v retro designu moderní techniku.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

V populární střední kategorii má Suzuki několik motorek, a dokonce koncepcí. Můžete koupit naháče nebo dual-sporty s motorem do V, ale také s řadovým dvouválcem. Řadová osmistovka se prodává hlavně ve sportovním modelu GSX-8R nebo v odvozeném naháči GSX-8S, což je přímá konkurence například pro dvouválcovou Yamahu MT-07.

Teď japonská značka Suzuki představila dvě novinky, které osloví všechny fanoušky nahatých motorek a retro designu, ovšem s moderní technikou. Stejně jako má Yamaha svoje XSR, Honda model CB650R a Kawasaki model Z650RS (a u všech samozřejmě najdete i velkoobjemové bratry s výkonem hodně přes 100 koní), tak Suzuki teď doplňuje nabídku o dva stroje - nahaté GSX-8T a opravdu povedené GSX-8TT s malou stylovou přední kapotáží a „spoilerem“ pod motorem.

Retro design a osvědčená technika

Technika obou novinek vychází z modelu GSX-8S a prakticky se v ničem neliší. Dokonce i řadový dvouválec o objemu 776 cm3 má stejných 61 kW (83 k) v 8n 500 1/min a 78 Nm v 6 800 1/min. I s plnou nádrží (na slušných 16,5 litru, což by mohlo na velké výlety s dojezdem přes 300 km s rezervou stačit) budou obě motorky vážit jen něco málo přes 200 kg, takže o dynamiku se určitě bát nemusíte.

Foto: Suzuki

Malá retro kapotáž a spoiler pod motorem dodávají verzi GSX-8TT velice originální a stylový design. Naproti tomu naháč GSX-8T (na fotce vlevo) se v podobně stylizovaných motorkách trochu ztrácí.

Foto: Suzuki

Řadový dvouválec 0,8 l má 83 koní a 78 Nm. To bude na svižné svezení určitě bohatě stačit.

Pod retro kabátkem se skrývá moderní elektronika, takže samozřejmě je tu ABS (dnes už ho motorky mít musí), nastavitelná kontrola trakce, elektronicky řízený plyn s nastavitelnými jízdními režimy, a dokonce dostanete i oboustranné rychlořazení šestistupňové sekvenční převodovky. Obě motorky mají také moderní barevný TFT displej místo dříve běžných ručičkových „budíků“.

Foto: Suzuki

Multifunkční TFT displeje, nastavitelné jízdní režimy, jízdní asistenti, oboustranné rychlořazení, LED světla… Tohle už dnes začíná být standard i u motorek s cenami kolem 200 tisíc korun.

Novinkou u Suzuki jsou zpětná zrcátka umístěná v koncích řídítek, v nichž bývá přece jen lépe vidět než ve standardním řešení. U japonských motorek byl vždycky problém, že vzrostlý evropský jezdec viděl jen svoje ramena a ne to, co je za ním. Proto si spousta motorkářů začala motorky vylepšovat právě zrcátky v koncovkách řídítek. Výrobci to vidí a samozřejmě se tomuto trendu přizpůsobují. Aby těch moderních věcí nebylo málo, světla jsou s technologií LED.

Spoustu fotek obou novinek najdete v přiložené galerii:

Oba motocykly dle Suzuki odkazují na klasické stroje z 60. a 70. let minulého století. Zatímco naháč GSX-8T má dle Suzuki připomínat legendární model T500 (dvoutaktní dvouválec o výkonu 50 koní), verze GSX-8TT je zase vzpomínka na dobové závodní stroje, které měly velice podobně tvarovanou malou kapotáž (značku Suzuki proslavil hlavně v amerických závodech superbiků japonský tuner „Pops“ Yoshimura). Podobně stylizovaný byl před více než dvaceti lety konkurenční model Kawasaki ZRX 1200, ale jinak je dnes takto tvarovaných motorek velice málo. Z aktuální nabídky nás napadá jen BMW R 12 S a Yamaha XSR 900 GP.

Cena novinek Suzuki pro český trh ještě stanovena nebyla. Naháč GSX-8S však aktuálně stojí 209 900 Kč, takže hlavně u 8TT lze očekávat nějaký příplatek. Ale věříme, že Suzuki bude mít rozum a nebude požadovat víc než pár desítek tisíc. Každá z motorek bude k dispozici minimálně ve třech barevných provedeních, určitě můžeme počítat i s širokou nabídkou doplňků a funkčního příslušenství. K dealerům ale zřejmě první stroje dorazí až na konci léta. Tak uvidíme, třeba se ještě letos svezeme!

Načítám