Hlavní obsah

Monstrózní Subaru BRZ s osmiválcem a českou SPZ

Foto: YouTube - Automotive Mike

Osmiválcové Subaru BRZ v Monaku

Spousta lidí bez ustání mrmlá, že je „Toyobaru“ málo výkonné. U nás v redakci tomuto mýtu sice nepodléháme, ale i tak umíme pochopit, když někdo dopřává japonskému sporťáku více síly. Někteří se uchýlí k montáží kompresoru, někteří zůstanou u ladění atmosféricky plněného motoru, ale někteří na to jdou skutečně „od podlahy“.

Článek

Standardní plochý dvoulitr v BRZ má rozumných 200 koní výkonu, jenže nemálo lidí zkrátka touží po větší porci. Naštěstí mají tu kliku, že se z Toyobaru stává poměrně oblíbená tuningová platforma, takže díly jsou k mání již nyní. Třeba takový kompresor od Cosworthu, dodávaný spolu s mezichladičem, novým sáním a řídící jednotkou vyšvihne výkon na 280 koní.

Z těch extrémnějších úprav stojí za zmínku driftovací speciál závodníka Ryana Tuercka. Ten si do Toyoty GT86 nechal nacpat osmiválec z Ferrari 458, jehož výkon dělá 570 koní. Vzhledem k neobvyklé konstrukci, kdy musel být motor oproti svému standardnímu postavení otočen „čelem vzad“, jedná se asi o nejextrémnější známé Toyobaru.

Jenže do hry se před nedávnem vložila také jistá společnost z italské Villorby, říkající si Brill Steel. I oni vyhodili z Toyobaru původní čtyřválcový dvoulitr, jenže zatímco Američan Ryan Tuerck zvolil italský osmiválec, Italové zvolili osmiválec americký. Pod kapotou se objevil small block od Chevroletu s kódovým označením LS3. Motor o objemu 6,2 litru, původně dodávaný do Corvette, získal navíc lepší hlavy, ostřejší vačku a takřka průchozí výfukový systém.

Ve finále disponuje agregát výkonem 580 koní a točivým momentem dokonce 912 N.m! To vše přenášeno skrze manuální převodovku Tremec T56 na zadní nápravu, vypůjčenou z Nissanu GT-R generace R32. Pod velkými koly se usídlily brzdy Brembo a fascinující je, že nový motor s převodovkou váží jen o 20 kilogramů víc než standardní pohonné ústrojí.

Aby bylo nepřeslechnutelné BRZ s bublavým osmiválcem ještě zvýrazněno, obléklo auto rozšiřující bodykit od Rocket Bunny, ohromný „duck-tail“ spojler na víku kufru a matně šedou barvu. Zkrátka prvky, jasně specifikující extrémní stavby od Brill Steel.

Auto samo o sobě není žádnou novinkou a jako takové bylo postaveno už v roce 2016. Nás však nejvíc zaujalo poslední video, pořízené v tomto týdnu v Monaku. Tady se totiž BRZ za děsuplného rachotu plíží ulicemi, vybavené středočeskou SPZ. Těžko říct, kdo si extrémní stavbu pořídil, a zda se skutečně jedná o Čecha, každopádně jsme rádi, že někdo reprezentuje ČR právě v takovém autě.

Reklama

Související témata:
Načítám