Hlavní obsah

Ministr Ťok si z nás dělá srandu?

Foto: Archiv Garáž.cz

Možná si říkáte, že za 30 milionů Kč by šel pořídit celý zástup dělníků, kteří by mohli věčně rozkopanou dálnici D1 konečně opravit. Ministr dopravy Ťok však tyto peníze raději dá do měření rychlosti v opravovaných úsecích. Myslí tuhle nehoráznost vážně?

Článek

Každý řidič, který využívá dálnici D1, podobně jako třeba já, by měl být z posledních výroků Ministra dopravy Dana Ťoka rozhořčen. Ten se totiž nechal slyšet, že v 80% mohou za kolony na dálnici D1 neukáznění řidiči. Což o to, aut je na této dálnici v některých hodinách opravdu mnoho a řidiči často neukáznění jsou, podle Ťoka ale za vše mohou ti, co jedou rychle, zejména ve zúženích. Ano, v těch zúženích, na kterých věčně nikdo nepracuje, vše tam trvá věčnost, pruhy jsou tam extrémně úzké a středové betony často vybočují do vozovky. Nejvíce by tedy podle mě dálnici prospělo, kdyby stavební firma opravdu zamakala a dálnici co nejrychleji opravila.

Jenže náš milý pan ministr, který očividně nenávidí všechny řidiče a má je jako dojnou krávu, to vidí jinak. Místo toho, aby nasypal peníze daňových poplatníků do dostavby dálnic, raději je dá do úsekových měření ve zúženích. To znamená, že hned na osmi místech dálnice by příští rok měly kamery hlídat rychlost 80 km/h. Ano, i když tam pojedete v jednu v noci, nikde ani noha, nebudete moci jet třeba stovkou, která je na daném místě více než bezpečná.

Média spadající pod ANO, tedy vládní stranu, ve které je i ministr Ťok, o měření hovoří zcela oslavně - ubyde kolon, zvýší se bezpečnost a ti neukáznění zaplatí! Podle ministra prý pár minut navíc nikoho nezabije. Jenže sečtěte si těch pár minut na osmi úsecích...

Nejhorší na tom všem ale je, že hlavním cílem měření ve zúžení vůbec není bezpečnost ani plynulost provozu, nýbrž plnění státní kasy. Ministerstvo dopravy si to vše vyzkoušelo u Brna, kde měření probíhá již nyní. Počet přestupků byl obrovský a každý, kdo tímto úsekem někdy jel mimo dopravní špičku, pochopí proč. Osmdesátka tam možná má smysl v hustém pátečním provozu a když se kolem míhají dělníci, kdykoliv jindy je to však neskutečně ubíjející, projíždět prázdným staveništěm, prázdnými pruhy, touto rychlostí.

Ve výsledku je to tedy další prohra pro řidiče - ti si ze svých daní zaplatí kamery, které je pak budou hlídat a pokutovat, pokud pojedou po zúžené dálnici více než 80. Neřidiči nabiflovaní propagandou ministerských médií budou tleskat, jak se s těmi "piráty" zatočilo, peníze do státní kasy se povalí ne z jednoho, ale z osmi úseků, všichni se dostaneme do cíle později a dálnice D1 bude stále v katastrofálním stavu, rozkopaná a bez dostatečného množství pracujících dělníků, alternativní trasa mezi Hradcem a Mohelnicí v nedohlednu. Líp už bylo.

Pokuta pro 80 tisíc řidičů

Na dálnici D1 e měří již nyní, a to v úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Za období mezi 1. červnem a 15. srpnem zde rychlost překročilo 80.000 řidičů! Pokud je průměrná výše pokuty 1000 Kč, pak jen za tuto dobu "obraly" kamery řidiče o 80 milionů korun, což dokazuje, že měření ve zúženích je v prvé řadě dobrý byznys pro státní kasu.

Reklama

Načítám