Hlavní obsah

Mercedes-Benz třídy E prošel decentním faceliftem

Foto: Mercedes-Benz

Faceliftované „éčko“ bezpečně poznáte podle nových předních a zadních světel. Tedy za předpokladu, že si ještě vybavíte, jak vypadala předtím...

4. 3. 2020

Současný design Mercedesu sice vypadá uniformně (ostatně kdy nevypadal?), ale rozhodně mu nemůžeme upřít, že stárne se ctí. Současné třídě E bychom jen sotva hádali stáří čtyř let. Mercedes však její věk bedlivě sleduje, a proto přichází s tradičním oživením v půlce životního cyklu, které na první pohled není nijak zásadní, ale přináší řadu příjemných technických vylepšení.

Článek

Musíte být velký znalec Mercedesů, abyste si všimli nových předních světel. Tvarově a světelným podpisem jsou viditelně inspirovaná většími crossovery, ta tenčí zadní zase připomínají elegantní model CLS. Ale určitě to není nic, co by vás na první pohled praštilo do očí. Spolu s mírně upravenými nárazníky, třemi novými barvami laku a širší nabídkou kol jde o velmi jemnou úpravu, která jen potvrzuje nadčasovost současného designového stylu stuttgartské automobilky.

Ani kabina se příliš neproměnila, protože byla skvěle řešená už od začátku – po designové, materiálové, kvalitativní i technologické stránce. Pár změn přesto doznala: na dvou velkých displejích (10,25“ v základu, 12,3“ za příplatek) nově poběží nejnovější generace sofistikovaného infotainmentu MBUX a ovládat ho budete moci (vedle hlasových pokynů a gest) touchpadem (místo dosavadního kolečka) na středovém tunelu nebo tlačítky na novém volantu se čtyřmi rameny a kapacitními senzory ve věnci.

Foto: Mercedes-Benz

Všimněte si nového volantu – už brzy ho uvidíte i ve všech mercedesech

Inovovaná třída E přiváží také chytřejší jízdní asistenty: nouzové brzdění nyní funguje ještě efektivněji, adaptivní tempomat se naučil zpomalovat nejen před dopravou před vámi, ale také na sjezdech z dálnice, před kruhovými objezdy nebo mýtnými branami a systém sledování mrtvých úhlů vás nově varuje před dopravou i při vystupování ze zaparkovaného auta. Vedle toho ve výbavě najdete také automatický parkovací asistent s 360° kamerovým systémem, vedení jízdy v pruhu a další elektronické anděly strážné, které jsou v dnešní době již standardem.

Poslední novinky najdete pod kapotou, kde se vystřídá nabídka až sedmi různých plug-in hybridních pohonů a několika spalovacích jednotek s 48V mild-hybridní technikou. Diesely budou nabízené ve výkonovém rozmezí 160–330 koní, benzinové motory budou začínat na 156 koních a strop bude představovat 612 koní brutální verze E63 AMG (na jejíž představení ve faceliftované podobě si ještě pár týdnů počkáme).

Pokud je to na vás už moc, AMG vám nabídne i méně divokou verzi E53 s mild-hybridním přeplňovaným šestiválcem s výkonem 457 koní (jeho pohon všech kol má nově driftovací režim) – i ta zvládne stovku za pouhých 4,5 sekundy. Pokud máte místo rychlosti rádi spíš terén (ale přesto nechcete SUV), můžete sáhnout po soft-roadové verzi All-Terrain (pouze v karosářské verzi kombi).

Mercedes třídy E má prostě něco pro každého a po faceliftu je ještě atraktivnější a technologicky drží krok s konkurencí. Možná pořád vypadá jako byznysový oblek, ale je to oblek, který je ušitý se vší pečlivostí z těch nejlepších látek a naprosto dokonale vám padne. Mercedes je prostě pořád svůj, a tak je to správně.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama