Hlavní obsah

Marné čekání na Subaru BRZ STi a Ford Focus RS500?

Foto: Archiv Garáž.cz

Napínají nás některé automobilky zbytečně? Slibují sportovní verze, ale pak z nich vyleze něco na způsob sportovního paketu. Takové zahrávání si s city petrolheadů nikdy nemůže dopadnout dobře.

Článek

V automobilovém průmyslu je podobné koketování s našimi city širší problematikou, ale v rámci dnešního článku jsme ho omezili na dva konkrétní případy, protože Ford právě vydal tiskovku, ve které představil speciální verzi Fordu Focus RS, která je... červená. Ne, dobře má chytrý diferenciál Quaife. Ten podle potřeby přibrzdí přední kolo a umožní vám ze zatáček vystřelit rychleji. Není to žádná kosmická technologie, tohle vektorování moc dobře známe odevšad, takže jde opravdu hlavně o tu červenou barvu a nějakou extra výbavu. Nic, co by zvedlo tep čekatelům na RS500, od kterého se očekává větší výkon, brutálnější vzhled a možná i pár součástek, co odpadly ze závodních Fordů. Zatím ale ticho po pěšině.

Foto: Archiv Garáž.cz

To Subaru rozhodně nemlčí a obrázkem obřího křídla láká na červnové odhalení "něčeho velkého". Po USA v posledních týdnech jezdilo zamaskované BRZ s velkým křídlem a spekuluje se, že BRZ STi je konečně tady. Jenže, jak už jsme několikrát psali, je to jen další marné očekávání Turba. Subaru BRZ prostě turbo nedostane, rozhodně ne z výroby. To křídlo je tak možná jediným výrazným prvkem, kterého si na novince všimnete (na titulním obrázků je BRZ STi koncept z newyorského autosalonu - toho se určitě nedočkáme). Lze očekávat hezčí interiér, možná větší brzdy, pár koní navíc z lepšího sání nebo optimalizovaného výfuku. Bude to stát o sto tisíc víc a bude to rychlejší (to chceme) a bude to líp držet na limitu (to chceme?). Žádná revoluce, která by dorovnala nedostatky. U nás v redakci zastáváme názor, že BRZ nic navíc nepotřebuje - kdo chce větší dynamiku, ten musí sáhnout hlouběji do kapsy. Pro ostatní je tu skvělé řidičské auto, které vám dá ochotně a bezpečně všechny lekce, které potřebujete.

Foto: Archiv Garáž.cz

A právě proto nás mrzí, že se tak málo prodává. Je to Hlava 22 - kvůli nízkým prodejům do něj Subaru nemůže víc investovat a udělat pro něj vyloženě sportovní edici. Hrozilo by, že by se prodávala stejně málo a náklady na vývoj nového motoru a dalších součástek by se nikdy nevrátily. A tak marketing dělá svoje tanečky a slibuje převratné novinky, aby živil zájem fanoušků značky. Otázkou je, zda je těmi falešnými nadějemi spíš neodradí. Je to balancování na hodně tenké hraně. Dělá to třeba i Mazda, která nám neustále dokola maže med kolem huby sliby o sportovních modelech 3 a 6 nebo slibuje návrat Wankelu. Jako novináři tak trochu tušíme, že s každou podobnou novinkou jen plýtváme digitálním inkoustem. Ale někde tam daleko, daleko vzadu je jiskřička naděje. Co kdyby tentokrát neblafovali...

Načítám