Hlavní obsah

Lotus chystá nové modely, slibuje (opět) revoluci

Foto: Lotus

Lotus je malosériovou automobilkou, v loňském roce prodal 1 600 aut

Lotus, tradiční malosériový výrobce z Velké Británie, má za sebou pohnutou historii plnou vzestupů i pádů. Nyní, v rukou nového vlastníka a výrobce, ho prý čeká zářná budoucnost. A bude to jiskřit – i Lotus totiž čeká elektrifikace. Ale jinak, než jak to dělá většina.

Článek

Bylo to tady už několikrát – Lotus ohlásí nové plány, ukáže prototypy nebo alespoň studie a pak… Pak skončí zemětřesení a lidé si dál kupují zavedené a roky vyzkoušené Elise a Exige, které jim navodí úsměv ve tváři se spolehlivostí sobě vlastní. Nový vlastník, čínská společnost Geely, ale nechává konstruktéry, aby se dál věnovali tomu, co umí, přičemž sám se soustředí na ekonomickou udržitelnost celého projektu. Lotus představil plán na následujících pět let a nezdá se, že bychom se měli úplně děsit.

Ještě letos představí na již existující, byť prý výrazně vyladěné platformě úplně nový sportovní automobil, který by měl být o kus praktičtější než vozy Elise, Exige ale i Evora. Půjde podle všeho o třídu Gran Turismo, takže se možná opravdu dočkáme konkurenta pro Porsche 911.

Foto: Lotus

Lotus Exige Sport je autem pro opravdové řidiče

Zároveň se ale už v Coventry připravuje nová podvozková platforma pro nové generace stávájící trojice, která by měla být modulární, a jak už je nyní zvykem, také elektrifikovaná. Pro britský Autocar to řekl šéf automobilky Phil Pophan. To by se mělo stát přibližně za tři až čtyři roky. Podle Pophana si Lotus i nadále udrží svůj talent a automobilka bude dál spolupracovat s Toyotou, od které bude brát pohonné jednotky. Koncern Geely pak kromě financí zajistí i baterie. Elektřina by ale měla podle Pophana sloužit k rychlejšímu odpichu aut a k nízkým lokálním emisím, takže se čistě elektrický Lotus podle všeho zatím nechystá. Nicméně tolik módní SUV je zřejmě na spadnutí… Extrémně záleží na tom, jak bude auto vypadat a jak pojede, i když Lotus to bude mít v tomto segmentu výrazně těžší než Porsche nebo Lamborghini, jejichž auta si zákazníci kupují často z rozmaru, kdežto u Lotusu spíš z nadšení. Zajímavá je i krátce zmíněná myšlenka extrémně sportovního Lotusu…

Lotus je pořád malou automobilkou – v loňském roce prodal 1 600 aut, i když jeho výrobní kapacity jsou minimálně dvojnásobné. Podle Pophana se v domovském městě Hethel budou dál vyrábět sportovní modely, ale ostatní vozy prý budou montovány na úplně nové výrobní lince, o jejímž umístění zatím nebylo rozhodnuto.

A jak vidíte budoucnost značky Lotus v čínské režii vy? Ve znamení zesilující záře, anebo spíše ve znamení ústupu ze slávy? Těšíme se na vaše názory v diskusi... 

Reklama

Související témata:
Načítám