Článek
Nové eSko vypadá mimořádně schopně. V rámci faceliftu si splašený býk ze Sant'Agaty přišel na rovných 740 koní, což zrychlení z nuly na stovku drží bezpečně pod třemi vteřinami a maximálku posouvá za hranici 350 km/h. Ano, Aventador je pořád poměrně cvalík, i přes karbonový monokok váží přes půl druhé tuny, zároveň je to ale pořádný kus auta a má pod kapotou atmosférický dvanáctiválec, takže mu nějaký ten metrák rádi odpustíte. Díky ostrým hranám vypadá atleticky a vyzývavě, takže bude všude za ozdobu parkoviště. Především ale získal pořádnou porci extra výkonu (který navíc vrcholí o pár set otáček výš, až v 8500), takže se může poměřovat s tím nejlepším od Ferrari. A hlavně bude díky technologické premiéře v rámci Lamborghini o dost mrštnější. Má totiž natáčení zadních kol a s ním související změny na podvozku, které mají posloužit k lepším jízdním vlastnostem. Stejně jako dříve je Aventador vybaven převodovkou DCT a v rámci sportovního módu umí na zadní kola přenést až 90% výkonu. V souvislosti se změnami přibyl i jízdní režim Ego, v němž si řidič může nastavit chování vozu zcela podle svých představ.

Mezi další úpravy patří modernizace infotainmentu, karbon-keramické brzdy v základní výbavě, ale také rozsáhlejší nabídka individuálních úprav. Koho facelift nepotěší? Pravděpodobně majitele výběrového plnokrevníka jménem Aventador SV. Modernizace vozu totiž do značné míry výkonově dorovnává elitní model (ten má 750 koní) a blíží se mu i vyšší agresivitou bodykitu. Ale tak už to holt bývá. Buďme rádi, že nové modely nepřicházejí jako u mobilů každých šest měsíců. Aventador je tu s námi ostatně už šest let a za další dva až tři roky se jistě dočká nástupce. Můžeme spekulovat, jestli to atmosférický dvanáctiválec má definitivně spočítané, ale dělá nám radost, že z něj Italové ještě umí vymáčknout porci koníků navíc. Za takovou alchymii si přirozeně musíte připlatit, ceny Lamborghini Aventador S začínají v Evropě na 281 555 Euro (bez daně).