Hlavní obsah

Koncept Nissan GT-R50 vznikl díky umění lidských rukou

Foto: Italdesign

Koncept GT-R50 vznikl ve studiu Italdesign díky spojení úžasné ruční práce a moderních technologií

9. 11. 2018

Jedinečný koncept Nissan GT-R50 z dílny studia Italdesign je víc než jen pojízdným narozeninovým dárkem fanouškům, vytříbeným designovým cvičením a lapačem novinových titulků – je také oslavou karosářského umění, úžasné řemeslné práce a neskutečné péče o detail. Něco takhle nádherného prostě nejde neobdivovat!

Článek

Každý koncept vypráví svůj vlastní příběh. Jeden byl ztělesněním snu postavit něco krásného a strhujícího, další zase nesplněnou touhou po sériové výrobě, jiný předznamenal budoucnost nových modelů, aby sám skončil v zapomnění… Všechny však vznikaly kompletně ručně a s láskou. Ti nejšikovnější řemeslníci do nich vložili všechno své umění a stvořili něco unikátního, nevídaného, neopakovatelného. Jako koncept Nissan GT-R50.

Ten vznikl jako dárek Nissanu k 50. narozeninám sportovního kultu jménem GT-R, který pobláznil celý svět. Požádali proto Italdesign a jediným zadáním bylo: „Nenechte se ničím omezovat.“ Díky tomu vznikl naprosto jedinečný vůz, který sice má základy v současném GT-R Nismo, ale jeho design a schopnosti posouvá o hodný kus dál. Tvary jsou povědomé, ale už například střecha je víc seseknutá, příď daleko výraznější a záď s vysouvacím křídlem na lesklých hydraulických vzpěrách a čtveřicí vykrojených LED světel naprosto skvostná. Vše je pak ještě zvýrazněno zlatým akcentem na tmavém laku. Tohle je prostě čtyřkolové umělecké dílo.

Interiér je pak přehlídkou odhaleného karbonu, kvalitní kůže a jemné Alcantary, minimalistické pojetí připomíná čistokrevné závoďáky. Jakmile vklouznete za volant, nechcete hned startovat a jet, ale dlouhé minuty se kocháte vší tou nádherou a sladěním. Důležité je, že nastartovat a jet skutečně můžete. Na rozdíl od mnoha jiných konceptů, kterým slouží k přesunu lidská síla tlačících dobrovolníků je GT-R plně funkční – twin-turbo 3,8 V6 přebírá řadu prvků z motorů GT3 speciálů a má tak 710 koní a 780 Nm, což z něj činí nejrychlejší GT-R v historii! Zdaleka nejzajímavější je však pozorovat, jak celé auto vznikalo – jen se podívejte sami.

Výchozí GT-R Nismo technici z Italdesignu komplet odstrojili, některé části skeletu dokonce odřezali (střední část střechy) a doplnili ho zpevňující konstrukcí navrženou CAD nástroji. Měřilo se pravítkem a lasery, ke slovu přišla klasická kladívka a ohýbací nástroje, ale i supermoderní 3D tisk, kůže a Alcantara do kabiny byla zpracována ručně, karbonové komponenty byly upečeny v autoklávech. Je to vážně strhující mix letitých osvědčených přístupů a pokrokových technologií, precizního umění zkušených rukou i dokonale přesné práce strojů. Je to prostě radost pohledět. Takže až zase někdy budete obdivovat nějaký koncept, zkuste si představit, kolik tisíců člověkohodin práce v něm je, kolik umění do něj tvůrci vložili a kolik nadšení investovali. Je to vážně ohromující!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama