Hlavní obsah

Když se snoubí luxus s extrémním tuningem, nemá to chybu

Foto: RDB LA
11. 9. 2018

Co se stane, když monstróznímu Mercedesu G 500 4×4² uříznete střechu? Jsou dvě možnosti. Buď vznikne bastl v podobě směšného pokusu o tuning jednoho z nejbáječnějších aut na trhu, nebo jedinečná bestie s aerodynamikou letící cihly, kterou ale budete nutně potřebovat! V dnešním případě si ukážeme tu druhou variantu.

Článek

Už jste měli tu čest se slavným lyžařem, ale možná ještě slavnějším fandou extrémních aut a tuningových úprav jménem Jon Olsson? Tenhle chlapík si před pár lety nechal upravit Lamborghini Huracán, aby s ním mohl vyrazit na zamrzlé sjezdovky. Před nedávnem pak nechal poladit původně aristokratický Rolls-Royce Wraith tak, že ho oblékl do maskáčové fólie, přidal terénní pneumatiky a světelnou rampu. Tušíte správně, že po městě, kde jsou vozy Rolls-Royce k vidění nejčastěji, tak úplně nejezdil. Jeho poslední projekt pak vzal dech stejně jako ty předchozí. Jde o Mercedes-Benz G 500 4×4², kterému Jon nechal uříznout střechu. Na YouTube je video zachycující to, jak takové řezání flexou do auta za miliony probíhá. Hodně zvláštní podívaná...

Ale podobná úprava jde udělat i jinak. S grácií! Jejím základem byl kousek lehce upravený od společnosti Brabus. Ačkoliv by taková modifikace normálnímu smrtelníkovi stačila, majiteli géčka ani náhodou. Proto své auto odvezl do americké firmy RDB LA s prosbou o stejné uříznutí střechy, jakým právě disponuje Olsson. Jenomže úpravce přišel ještě s něčím zajímavějším.

Foto: Instagram - RDB LA

Mercedes-Benz G 500 4×4² jako polokabriolet

Střechu sice uřízl, ale tak, aby výsledkem nebyl obyčejný kabriolet, ale něco ve stylu Maybachu G 650 Landaulet z loňského roku. Právě on posloužil coby inspirace. Pokud nevíte, co tento pojem znamená, pak vězte, že jde o typ polootevřeného vozu, jehož střecha je plátěná, a tudíž stahovatelná pouze nad pasažéry na zadních sedačkách, vpředu zůstává pevná. Sám Mercedes má s těmito auty mnohaleté zkušenosti. Nejprve u RDB LA sundali zadní část střechy, pak šel ovšem dolů komplet i hořejšek, takže ve finále vznikl polokabriolet, nikoli landaulet. Dále bylo nutné zpevnit karoserii, a to včetně C a D sloupků. Pevnější je také rám čelního okna. Třešničkou úpravy pak byla výroba nové zadní lavice, protože ta původní už by v autě nevypadala vůbec dobře. A kde je plátno? Evidentně nikde...

Uznejte sami, že tohle je prostě absolutní dokonalost. Když už si myslíte, že G 500 4×4² je to nejvíc, co znáte, přijde někdo, kdo vám ukáže, jak moc se mýlíte. A takové nadšence my máme moc rádi!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama