Hlavní obsah

Jeremy Clarkson a jeho nejlepší a nejhorší auta roku 2018

Foto: Top Gear

Jeremy Clarkson se s ničím moc nemaže. Proto má spoustu nadšených fanoušků i zapřísáhlých odpůrců

3. 1. 2019

Jeremy Clarkson, moderátor automobilového pořadu Grand Tour a sloupkař Sunday Times, má neobyčejný cit na to naštvat lidi. Rád říká věci od srdce, kontroverzním tématům se rozhodně nevyhýbá a pro urážku nejde nikdy daleko. Jeho volba nejlepších aut roku 2018 ale nejspíš mnoho povyku nenadělá. Výběr těch nejhorších by však pár lidí nadzvednout mohl…

Článek

Kromě natáčení pořadu Grand Tour píše Jeremy Clarkson také pro nedělní noviny Sunday Times, pro které v průběhu roku 2018 otestoval 28 vozů, z nichž 14 si u něj vysloužilo minimálně čtyři hvězdičky z pěti možných. To je slušné skóre s ohledem na Clarksonovu typicky nesmlouvavou kritičnost. A i když tentokrát neskončilo žádné auto bez hvězdičky, našlo se mezi nimi dostatek slabších kousků. Výběr těch nejlepších a nejhorší aut tedy podle Jeremy Clarksona vypadá následovně:

Nejlepší auta

Lamborghini Huracán Performante

Před nedávným příchodem Aventadoru SVJ byl Huracán Performante tím nejrychlejším a nejlepším autem, jaké kdy Lamborghini vyrobilo. Není divu, že na Jeremyho udělalo velký dojem: „Není jen rychlé. Je vzrušující. Je to auto, které naštvaně ječí a radostně přede v tu samou chvíli.“ Moc dobře ví, že McLaren Senna by na okruhu byl rychlejší, ale Lambo dělá větší show. A o to jde u supersportů především, ne? I proto ho zvolil nejlepším autem roku 2018.

Foto: Lamborghini

Je zelené, okřídlené, výkonné a superrychlé – na Nürburgringu zajelo fantastický čas 6:52 min! Hlavně ve vás dokáže probudit 10letého kluka

Porsche 911 GT2 RS

O Jeremym je všeobecně známo, že Porsche 911 nemá právě v lásce (ale možná ho jen neumí řídit, jak kdysi poznamenal Jay Kay). Proto jsou pochvalná slova o nejrychlejší 911 všech dob skutečnou poctou: „Opravdu ji miluju. GT2 RS je naprosto brilantní sportovní auto.“ Spolu s Huracánem Performante si 911 GT2 RS od Clarksona vysloužilo plné pětihvězdičkové hodnocení.

Foto: Porsche

Nejlepší a nejrychlejší Porsche současnosti. Ne náhodou drží rekord na Nordschleife...

Alpina B5

Možná byste na tomto místě čekali spíš BMW M5, ale Alpina má prostě větší kouzlo. Dokáže být podobně rychlá (vždyť má 600 koní!), ale nedává to tolik na odiv a svou rychlost prezentuje v elegantnějším balení. Dokáže být zábavná na řízení a zároveň uvolněně pohodlná, což u divoké M5 vážně nehrozí. Proto Jeremy označil B5 jako nejlepší verzi řady 5, jakou řídil: „Velmi se přibližuje představě o naprosto dokonalém autě.“

Foto: Alpina

Stovka za 3,5 sekundy, dvoustovka za 11,4 sekundy a maximálka 330 km/h. To vše naprosto nenápadně a v dokonalém pohodlí. Umí tohle vaše M5?

Aston Martin Vantage

Vzpomínáte si na Clarksonovo video ještě z dob Top Gearu, kdy s Vantagem V12 projíždí krajinou jako rozloučení s velkoobjemovými motory? Ještě dnes nám z toho běhá mráz po zádech. Skvělá zpráva je, že Vantage je zpět! Sice bez V12, ale jeho twin-turbo V8 s 510 koni ho dokáže nahradit a pomáhá z něj udělat opravdové sportovní auto. „Vzrušením za volantem se Aston dokáže vyrovnat Porsche 911,“ potvrzuje Jeremy.

Foto: Aston Martin

Minulý Vantage byl hlavně krásný. Ten nový je navíc zatraceně dobrý!

Bentley Continental GT

Předchozí generaci odsoudil Jeremy jako „auto pro fotbalisty“, ale tahle nová se mu líbí natolik, že by jí dal přednost před Aston Martinem DB11. A to už něco znamená! „Brilantní design je třešničkou na správně vyrobeném dortu,“ rozplývá se Clarkson.

Foto: Bentley

Nové Conti GT si konečně opravdu zaslouží znak Bentley a nálepku luxusního GT

 

Nejhorší auta

Abarth 695 Rivale

Clarkson je fanouškem Fiatu 500, ale jeho sportovnější verze se stahovací střechou ho příliš nenadchla: „Abarth 695 je nejistý ve vyšších rychlostech, uskákaný a špatně se řídí, pokud nejste zvyklí nosit tanga.“

Foto: Abarth

Mizerně jezdí, špatně se v něm sedí a nezachrání ho ani designové prvky připomínající čluny Riva

Audi Q8

Jeremy byl nadšený extrémně chytrými palubními technologiemi, ale jako celek ho Q8 nijak neoslovilo. „Je to rival pro příšerné BMW X6, což znamená, že je pro lidi, kteří jsou šílení,“ vysvětlil Clarkson.

Foto: Audi

"Dobrý den, chci něco jako BMW X6, akorát ošklivější."

Dacia Duster

Na rozdíl od Jamese Maye, Clarkson není žádným velkým fanouškem Dacie. U Dusteru ho zklamal především ošklivý design a slabý motor (atmosférická 1,6), zlatá barva a vysoká cenovka Dusteru také příliš nepomohla. Nelichotivě o něm prohlásil: „Nikdo nemůže s Dusterem jezdit plynule. Nebo potichu. Nebo s nedotčenou důstojností.“

Foto: Dacia

Duster má smysl, jen pokud ho koupíte opravdu levně

MINI 1499 GT

O speciálni edici původního Mini 1275 GT jste nejspíš nikdy neslyšeli, ale jeho moderní reinkarnace si z něj bere barevné kombinace a nalepovací pruhy ve spodní části karoserie. Vlastně vypadá docela cool. Akorát ho pohání základní tříválec, který se stovkou za 10,1 sekundy nepůsobí nijak sportovně. Rozhodně ne dost na to, jak sportovně tvrdý má podvozek. Výsledek? „Je těžké najít to správné slovo. Ale ‚hrozný‘ je docela blízko,“ prohlásil na adresu MINI Clarkson.

Foto: MINI

Má styl, ale bohužel už ne rychlost

Volvo V60

Čtenáři Sunday Times ho možná zvolili rodinným autem roku, ale Clakrson na něj má trochu jiný pohled: „Nic neříká ‚můj sexuální život je mrtvý‘ lépe než Volvo zaparkované před domem.“ Ha, takže to vlastně souhlasí!

Foto: Volvo

Když už v životě nechcete žádné dobrodružství, pořiďte si Volvo

Jak se vám líbí Clarksonův výběr? Souhlasíte s ním, nebo byste mu nejraději vrazili jednu pěstí? Napište nám do komentářů!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama