Hlavní obsah

Je rychlejší GTI, GTD, GTE, R, Clubsport či Clubsport S?

Volkswagen nabízí úctyhodnou paletu sportovních variant svého Golfu. Už delší domu to není jen GTI, nyní však máme i variandy jako GTE či Clubsport S. Který hatchback je tedy na okruhu nejrychlejší a který nejpomalejší?

Článek

Volkswagen Golf GTI možná nebyl úplně prvním ostrým hatchbackem, byl však tím prvním, který opravdu stál za pozornost a formoval tvář této třídy. Dnes už to není pouze klasické GTI, ale existuje i naftové GTD, hybridní GTE, ostřejší GTI Clubsport či Clubsport S a na pomyslném vrcholu mezi ostrými Golfy trůní čtyřkolka R. Nebudeme asi jediní, koho někdy napadlo postavit tyto vozy proti sobě a zjistit, který je nejlepší či nejrychlejší, ostatně podobný materiál s modely GTI Performance, GTI Clubsport a R Variant můžete čekat v příštím čísle Faster magazínu.

Tentokrát se však podíváme na video z krásného britského pobřežního okruhu Anglesey, kde se proti sobě postavila hned šestice Golfů. Důvod byl jednoduchý - zjistit, který z těchto hatchbacků je na trati nejrychlejší. Není těžké tipnout, který z nich by to mohl být, nicméně zajímavé je celkové pořadí a jednotlivé souboje. Dozvíte se tedy, zda je lepší hybridní GTE či naftové GTD a jestli se umí erko udržet na nárazníku Clubsportu S. Uvidíte i odlišnosti mezi GTI a Clubsportem. Celkově jde vidět, že rozdíly v rychlosti jsou mezi jednotlivými verzemi Golfu obrovské!

Reklama

Načítám