Hlavní obsah

Hybridy stále na vzestupu: Přidává se i terénní Honda CR-V!

Foto: Honda

Paleta hybridních SUV se rozrůstá o Hondu CR-V. Je to poprvé v historii, kdy bude v Evropě k dostání terénní vůz od Hondy s hybridní technologií. Uvnitř automobilu se nachází dvoulitrový benzinový motor a hned dva elektromotory. Výrobce slibuje, že přepínání mezi jednotlivými pohonnými jednotkami řidič během jízdy ani nepozná.

Článek

Hybridní Honda CR-V bude vybavena dvoulitrovým zážehovým motorem i-VTEC, dvěma elektromotory a lithium-iontovým akumulátorem. Maximální výkon bude 135 kW (184 koní) s točivým momentem 315 N.m. Systém nevyužívá klasickou převodovku, namísto ní stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu podle výrobce hladší: „V tomto formátu je systém Honda propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy,” chválí novinku zástupci automobilky.

Systém Honda Hybrid Performance sází na technologii inteligentního pohonu s více režimy (zkratka i-MMD), kde písmeno „i” v názvu značí onu inteligenci. Systém totiž dle slov inženýrů z Hondy inteligentně, automaticky a plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu.

Režimy pohonu nové Hondy CR-V budou tak v praxi tři:

  • Elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý)
  • Hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem
  • Motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly
Foto: Honda

Auto bude mezi jednotlivými režimy pohonu přepínat automaticky - ve městě například ve většině situací mezi hybridním a elektrickým pohonem. Při středně rychlé jízdě například mimo město pojede hybridní CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti na dálnici bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. O změnách režimu pohonu bude sám rozhodovat právě zmiňovaný inteligentní systém i-MMD.

„Konstruktéři z programu CR-V Hybrid si dali záležet na tom, aby přechod mezi jednotlivými zdroji energie byl pro cestující téměř nepostřehnutelný, a to včetně funkce zapnutí a vypnutí motoru, když vůz stojí. Díky hladkému přenosu točivého momentu není znát změna v hnacím ústrojí ani nežádoucí odezva v pedálech nebo ve volantu a s téměř úplnou absencí hluku v hnacím ústrojí vyniká CR-V Hybrid mimořádně tichým provozem,” vyzdvihují přednosti systému zástupci japonské automobilky.

Ruku v ruce s hybridním pohonem dostalo nové cé-er-véčko i vylepšený infotainment. Na displeji bude mít řidič k dispozici kromě standardních informací o jízdě také aktuální režim pohonu, stav nabití lithium-iontového akumulátoru, graficky znázorněný aktuální tok energie i stav dobíjení systému. Zahájení výroby pro evropský trh plánuje Honda na říjen tohoto roku, první dodávky zákazníkům by pak měly proběhnout počátkem roku 2019.

Reklama

Načítám