Hlavní obsah

Glickenhaus 007 – Americké auto, které může vyhrát LeMans

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Glickenhaus 007 zatím existuje jen jako model, ale výrobce má ambiciózní plán!

pátek 05:00

Ano, je to už nekonečných 53 let od doby, kdy americké auto vyhrálo nejslavnější 24hodinovku na světě. Americký miliardář a automobilový nadšenec James Glickenhaus to chce ale změnit a tady jsou první informace o jeho novém závodním autě. Jeho plány jsou vskutku velkolepé, ale zapálení pro věc taky!

Článek

James Glickenhaus není automobilovým fanouškům neznámý. Režisér a burzovní magnát si kdysi nechal u Ferrari postavit na zakázku vůz P4/5, ale když s ním chtěl začít závodit, tak se to Ferrari moc nelíbilo a Glickenhaus se rozhodl, že si tedy postaví vlastní auto. A rovnou s ním vyrazil na závody VLN a na 24hodinovku na Nürburgringu, protože žádné těžší závodění podle všeho neexistuje. No a k závodnímu speciálů rovnou vyrobil i „sériové“ auto SCG 003 Stradale, které není limitované technickými předpisy FIA a díky tomu je ještě o chlup silnější a rychlejší než závodní verze. Dobré, ne?

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Glickenhaus o sobě tvrdí, že je jen hlavním kuchařem svého týmu

No a teď se Glickenhaus chystá pustit do dobrodružství jménem LeMans. „Když organizace ACO a FIA zveřejnily předpisy o zřízení nové špičkové třídy vytrvalostních závodů, tak jsme v tom okamžitě viděli magickou příležitost. Mohli bychom postavit krásné sportovní auto, které bude závodit v nejvyšší třídě WEC a v Le Mans,“ prohlásil James Glickenhaus při zveřejňování prvních obrázků a technických údajů o novém autě, které má označení 007.

Zatím víme, že vůz bude pohánět dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,0 l s výkonem 852 koní, který prý nemá problém vydržet plné zatížení víc než 30 hodin. Bude schovaný v přísně aerodynamické karoserii, a zatímco základ motoru je už hotový, tak tento měsíc čekají inženýry první testy v aerodynamickém tunelu.

Na vývoj auta si Glickenhaus najal celou armádu zkušených odborníků z Formule 1 a LMP1, kteří dále spolupracují s Podium Advanced Technologies. Jejich úkol je jednoduchý: „Postavit hyperauto z prázdného listu papíru.“ V čele týmu stojí Luca Ciancetti a Matteo Cavedoni. Budou podporováni hlavním inženýrem Markem Tathamem. Sám Glickenhaus o sobě mluví jako o hlavním kuchaři a myči nádobí.

Scuderia Cameron Glickenhaus má ambiciozní plán dokončit vývoj vozu do června, přes prázdniny ho složit a v září zahájit testování. Přestože to zní až nesplnitelně, Glickenhaus to vidí v barvách: „Stojíme v dešti v Le Mans a koukáme se na auto, které je rozostřenou minulostí. Bude to hrdý den pro nás i pro Ameriku!“ Tak držíme palce…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama