Hlavní obsah

Gallardo V10 v těle Mustangu. Ne, taky to nechápeme

Foto: Barrett-Jackson

Vypadá jako Mustang, ale není to Mustang. Veškerá mechanika i s interiérem pocházejí z italského supersportu

18. 12. 2018

Nálepku „Až vyrostu, bude ze mě Mustang“ jsem viděl na hodně fiestách a focusech, ale zatím ještě nikdy na zadku Lamborghini. A přesto tu bylo jedno Gallardo, které se jím stalo – i když nejspíš hodně proti své vůli. Spíše ze zvůle svého majitele. Přivítejte jediný Mustang na světě s V10 pod kapotou.

Článek

Vlastně to není tak docela přesné – pod kapotou tototo Mustangu není V8 a není tam dokonce ani žádný jiný motor. Nejde totiž o klasický engine swap, kdy z auta vybrakujete původní motor a nabastlíte tam jiný. Tady někdo vzal původní Mustang a napěchoval do něj kompletní mechaniku Lamborghini Gallardo.

Foto: Barrett-Jackson

Amerika je země neomezených možností – místo V8 vpředu můžete do auta dát V10 dozadu doprostřed

Už to chápete? Nejen V10 z Gallarda, ale i jeho pohon všech kol, robotizovanou manuální převodovku E-Gear, brzdovou soustavu se všemi senzory, je tu dokonce i jeho systém zvedání přední nápravy pro přejíždění větších nerovností. Akorát místo dramaticky tvarovaných plechů z pera Luca Donckerwolkeho má karoserii Mustangu. Že mu nepadne úplně dokonale, je patrné zejména na zádi – auto původně s motorem uprostřed má zkrátka trochu jiné proporce než auto s motorem vpředu. Pravda se v plné nahotě projeví ve chvíli, kdy nahlédnete do interiéru – kabina Gallarda totiž zůstala zcela nedotčená (i se znáčkem býka na volantu) a výsledný dojem je tak skutečně… perverzní.

Foto: Barrett-Jackson

Proporce krapítek nesedí...

Vlastně uvedené slovo sedí na celé tohle monstrum doktora Frankensteina a v hlavě vám rezonuje otázka vyřčená do amplionu: „PROČ?!“ Odpověď bude nejspíš tradiční „proč ne“, jenže v tomto případě není ani zdaleka akceptovatelnou omluvou. Mustallardo vzniklo jako showcar pro americkou tuningovou výstavu SEMA, kde chtěli ukázat, co všechno je možné. Podle nás však tenhle šílený paskvil neměl pro zachování dobrých mravů vzniknout nikdy. Zvlášť, když uvážíte, že jeho vznik stál život jednoho Mustanga, jednoho Gallarda a 700 tisíc dolarů (čili skoro 16 MILIONŮ KORUN) navrch! Nepochopitelné. A to absolutně!

Tak, teď už by někdo měl konečně postavit repliku Pontiacu Fiero na nějakém Ferrari s motorem uprostřed. Tím by se koloběh života uzavřel, spustily by se závěrečné titulky a mohli bychom jít konečně domů.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama