Hlavní obsah

Autosalon Frankfurt: Ford Puma se vrací jako crossover našlapaný technikou

Foto: Ford
27. 6. 2019

První Ford Puma bylo malé kupé, se kterým jste v týdnu mohli jezdit do práce a na nákupy, zatímco o víkendu vyrazit na letiště na slalomy. Časy se ale mění, a tak se jeho pokračovatel změnil na malý městský crossover zaměřený především na komfort a moderní technologie. Bude mít u dnešních milovníků šelem úspěch?

Článek

Design prodává, proto byla první Puma tak roztomilá kočička, že byste ji hned podrbali za zpětným zrcátkem a ona by si spokojeně zapředla. Druhá generace jde ve stejných šlépějích a má tak nadšený výraz, že už chybí jen to, aby vrtěla ocáskem a okamžitě vyběhla za hozeným frisbee. Bohužel to jméno a roztomilost je to jediné, co mají obě Pumy společného, jinak jde o zcela odlišná auta. Malé dvoudveřové kupé by už totiž dnes nejspíš nikdo nekupoval, daleko víc frčí praktičtější SUV a crossovery.

Foto: Ford

První Puma vypadala jako pudřenka na kolech, ale měla srdce juniorského sporťáku

Vlastně ne, je tu ještě jedna společná vlastnost – obě auta mají technický základ ve Fordu Fiesta. Nová Puma tak bude podobně velká, ale nabídne vyšší řidičskou pozici pro snadnější nastupování a vystupování a lepší přehled na silnici, taky o něco nafouklejší kufr – má objem 436 litrů (tedy dokonce víc, než má Focus se svými 370 litry) a pod jeho podlahou je další omyvatelný prostor o objemu 80 litrů.

Foto: Ford

Druhá generace vypadá, že má radost. Velikááánskou radost!

Budoucí majitelé se také mohou těšit třeba na 12,3palcový digitální přístrojový panel a 8palcový dotykový infotainment SYNC 3 s online funkcemi a širokou konektivitou, 575W hi-fi Bang & Olufsen s 10 reproduktory, elektricky ovládané víko kufru a panoramatické střešní okno. Samozřejmostí je celý zástup jízdních asistentů, který zahrnuje nouzové brzdění rozeznávající chodce, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, parkovací asistent nebo čtení dopravních značek.

Nabídka motorizací stojí hlavně na dvou variantách (125 nebo 155 koní) přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost s funkcí vypínání jednoho válce doplněného 48V mild-hybrid systémem, tedy 15koňovým startérem/generátorem, který jednak zastupuje funkci Stop/Start (restartuje motor za pouhých 300 milisekund), dále také při brzdění motorem rekuperuje energii a je schopen s ní pomoci při akceleraci. Výsledkem těchto technických inovací je snížení spotřeby o 9 %, obě verze se tak v kombinovaném provozu spokojí zhruba s 5,5 litry benzinu na 100 km. Pokud budete chtít jezdit ještě o chlup úsporněji, můžete sáhnout po 1,5litrovém turbodieselu.

Jízdní nastavení bude tužší než u Fiesty (to kvůli větší výšce), ale na víkendové slalomy to nevypadá. Novou Pumu si budete moci pořídit sice až s 19palcovými koly (!), jenže ty tu nejsou kvůli přilnavosti, nýbrž kvůli designu. Takže jak se vám nová Puma líbí? Pokud ano, tak si ji nejspíš zamilujete, protože jde o chytře navržený crossover, který má na úspěch zaděláno. I když nám by se Puma víc líbila jako sportovní kupé…

HLASUJTE: Líbí se vám nový Ford Puma?
ANO, jeho nadšení je nakažlivé!
82.2 %
NE, vypadá šíleně
8.9 %
NE, původní kupé bylo hezčí
8.9 %
Celkem hlasovalo 2373 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb