Hlavní obsah

Ford GT je super, protože mu nic jiného nezbývá

Foto: Archiv Garáž.cz

Americký sval s šestiválcovým Ecoboostem konečně představil technická data. Je skvělé, že se k agresivnímu zevnějšku přidává i odpovídající výkon, ale při srovnání s ostatními supersporty už Ford GT tak výjimečný není.

Článek

656 koní, 746 N.m a 348 km/h. Ještě před pár lety bychom nad těmi hodnotami protáčeli panenky, běhali v soustředných kruzích a vykřikovali něco o apokalypse a hořícím asfaltu. Oficiální údaje Fordu GT jsou konečně tu a dokazují, jak moc se supersporty posunuly do absurdních kategorií. Americké motoristické weby a blogy jsou samozřejmě na nový domácí supersport pyšné a v závodní verzi se nové GT může chlubit mnoha úspěchy, ale je jedině fér ho srovnávat s evropskou smetánkou, jmenovitě tedy s Ferrari 488 GTB a McLarenem 675LT, pokud zůstaneme u zadokolek. Připomeneme jen, že Ford vsadil v materiálech na maximálku a zatím tají akceleraci z nuly na stovku. Zároveň slavnostně ohlásil, že Ford GT je na kanadském okruhu Calabogie zajel rychlejší čas než McLaren 675LT a Ferrari 458 Speciale. Potíž je v tom, že o téhle kanadské trati nikdo nikdy neslyšel (kromě obyvatel Ontaria). Když už Ford vyzývá velké kluky na souboj a chce hrát divadýlko s nejlepšími časy, musí investovat a obkroužit Nordschleife nebo alespoň Lagucu Secu či Spa.

Foto: Archiv Garáž.cz

Stejně tak by se měl Ford měřit se sebou rovnými. McLaren 675LT je vhodnou volbou, ostatně tohle karbonové šídlo je jedním z důvodů, proč americká automobilka nakonec zvedla výkon GT z ohlášených 600 koní. Ford GT má plus mínus stejný výkon, vyšší krouťák, ale je o metrák těžší než 675LT. Jenže v Ženevě se představí McLaren 720S, který bude mít pokrokovou aerodynamiku (právě kvůli ní je prý Ford těžší), bude ještě lehčí než Long Tail a hlavně bude mít 720 koní. U Ferrari se pak vyloženě nabízí srovnání s 488 GTB, která je díky turbu démonicky rychlá. Na technické trati jako je Calabogie by se to možná neprojevilo, ale na rychlejším okruhu by GTB určitě 458 Speciale deklasovalo a Fordu GT by bylo mnohem blíž.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ford ale samozřejmě musel kličkovat a hlavně útočit maximálkou, která je vyšší než u zmíněných aut. Doby, kdy jste se nechali ohromit maximálkou, jsou sice dávno pryč, ale na případné kupce to platí. Americké automobilce teoreticky může být jedno, co si zákazníci konkurence myslí. Její obchodní model se vyplatil a lidé o Forda GT vysloveně žebrali. Jenže právě nadsazená cenovka ve výši 400 tisíc dolarů je důvodem, proč teď Ford musí gétéčku nahonit prestiž a důležitost v rámci segmentu. McLareny a Ferrari jsou také nedostatkovým zbožím, na které se stojí fronty, vypisují drakonické podmínky a nezřídka se za ně platí mnohem víc, než je uvedeno na oficiální cenovce. McLaren 675LT oficiálně vyjde na 353 tisíc dolarů, Ferrari 488 GTB na cca 225 tisíc dolarů. Ano, realitě jsou tyhle cenovky vzdálené, ale pořád je to méně než zmíněných 400 tisíc za Ford GT. A právě proto musí supersport od Fordu budit zdání toho nejlepšího pod sluncem, jakkoliv to vyžaduje čarování s údaji a statistikami.

Načítám