Hlavní obsah

Ford Bronco, který vám vyřeší problémy s kempováním

Foto: Ford

Na první pohled si všimnete střešního stanu pro dvě osoby

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Můžete si koupit karavan a tahat ho za terénním autem po normálních silnicích. Můžete si koupit obytný automobil a jezdit s ním, překvapivě, po normálních silnicích. Nebo si kupte Ford Bronco Overland a můžete s ním jezdit úplně všude. O místo na spaní se nebojte, je ho dost ve stanu na střeše.

Článek

Ford Bronco je jedno z nejhezčích aut letošního roku, a když jsme o něm psali, byli jste z něj stejně nadšení jako my tady v redakci. Dá se to pochopit. Celé auto je prostě geniálně promyšlené – cítíte z něj, kolik práce si na něm ve Fordu dali. A my se modlíme, aby ho začali prodávat v Evropě, protože tohle by byla fakt pecka.

Teď se nám líbí ještě o kus víc, protože pro SEMA show, která se ale nekoná, připravil Ford verzi Overland, ve které představuje spoustu doplňků, které bude, nebo by minimálně mohl, pro Bronco nabízet. Je to úžasný způsob, jak trávit aktivně volný čas, bez ohledu na to, kam jste se zrovna zatoulali. Overland je prostě úžasná alternativa pro všechny, kteří milují cestování a kempování.

Nejzásadnější a na první pohled dobře viditelnou věcí je rozkládací střešní stan Yakima. Má robustní konstrukci, žebřík a kvalitní matraci. Jenže kempování není jen o možnosti se někde vyspat, a tak je neméně důležitou součástí výbavy vestavba s lednicí, sporákem a miniaturní kuchyní. Přidejte si k tomu ještě vysouvací stůl a prostor pro skládací židle a hned tady máte zajímavou alternativu k běžným obytným automobilům.

Bronco Overland vychází z plnotučného modelu Bronco (pozor, neplést s verzí Sport) se základním motorem EcoBoost o objemu 2,3 l, který je spřažený s desetistupňovým automatem. 270 koní a 420 Nm by mělo spolehlivě stačit, nejdůležitější je totiž jeho podvozek. A ten se nám zdá být víc než schopný.

Bronco totiž stojí na ocelovém rámu, ale zároveň má nezávislé přední zavěšení, takže by na něj měl být spoleh na silnici i při rychlé jízdě v terénu, vzadu je pak pevná náprava s pětiprvkovým zavěšením. Už z fabriky bude mít 35palcové terénní pneumatiky, světlou výšku 294 mm (brodivost pak dosahuje 851 mm) a na výběr bude hned ze dvou systémů pohonu všech kol. K dispozici bude uzávěrka obou nápravových diferenciálů, odpojování předního stabilizátoru, sedm jízdních režimů, asistenty pro jízdu v terénu a 360° kamerový systém pro lepší přehled v náročných podmínkách.

Součástí provedení Overland je pak přední rám s navijákem, světelné rampy poskytující osvětlení kolem celého vozu a rádio CB neboli vysílačka.

Nikde jsme se nedozvěděli, jestli bude Ford takhle Bronco nabízet celé, nebo jestli půjde jen o jednotlivé součásti výbavy, ale víme, že většinu z toho byste si mohli normálně objednat u každého dealera Fordu. O to víc si přejeme, aby se Bronco začalo prodávat i u nás!

Reklama

Související témata:
Starostové a nezávislí (STAN)
Načítám