Hlavní obsah

Ferrari představuje hned dva závoďáky pro novou sezónu

Foto: Ferrari
2. 11. 2019

Gentlemanské závodění se stále víc a víc rozmáhá, zapojilo se do něj již mnoho automobilek se svými upravenými supersporty a Ferrari u toho pochopitelně nemůže chybět. Pro novou sezónu si připravilo hned dva nové závoďáky, které však překvapivě nevycházejí z úplně nového modelu F8 Tributo, ale jsou upravenou verzí předchozího modelu 488. Ne, že by jim to bránilo patřit k těm nejrychlejším ve startovním poli…

Článek

Závodní třída GT3 patří k nejoblíbenějšímu závodění a její startovní listina je tak nacpaná talentem až k prasknutí. Závodit můžete s vozy od Hondy, Lexusu či Nissanu, ale třeba i Mercedesu-AMG, BMW M a Audi, a dokonce i v Bentley, McLarenu, Aston Martinu, Porsche nebo Lamborghini. A pochopitelně i ve Ferrari, to když chcete něco se skutečně výjimečným závodním rodokmenem.

Foto: Blancpain GT series

O konkurenci v závodech třídy GT3 vážně není nouze

Aby se Ferrari udrželo v této silné konkurenci na špici, přichystalo pro příští sezónu nové závodní auto. Trochu překvapivě jde jen o vylepšenou minulou generaci na bázi 488 GTB. Všichni totiž tak trochu očekávali, že se už bude jednat o novou generaci na bázi silniční novinky F8 Tributo – přece jen je to pokročilejší konstrukce, a i marketingově to dává větší smysl. Proč propagovat auto, které si už nemůžete koupit? No, možná proto, že někteří zákazníci kvůli dlouhým dodacím lhůtám na dodání své 488 GTB nejspíš pořád ještě čekají…

Foto: Ferrari

Kdo by se chtěl svézt, ruce nahoru!

Navíc generace 488 GT3 byla velmi úspěšné závodní auto, které se zapojilo do mnoha pohárů a získalo pro své týmy řadu trofejí, takže dává velký smysl ho jen vylepšit. Nakonec striktní pravidla třídy GT3 vám razantní změny stejně nedovolí.

Nová 488 GT3 Evo má přesto vylepšenou aerodynamiku (přední spojler vytváří víc přítlaku a dělá vůz stabilnější ve vyšších rychlostech, upravené byly průduchy na předních náraznících a nasávací otvory v těch zadních, vylepšený tvar má také zadní spojler), nižší hmotnost (jen nové sedadlo ušetřilo 2,4 kg), přeprogramované elektronické systémy včetně mapy motoru pro lepší průběh výkonu a vyšší spolehlivost. Dobrá zpráva pro současné majitele 488 GT3 je, že si na specifikaci Evo mohou nechat upravit i svůj stávající vůz.

Druhou závodní novinkou je verze 488 pro značkový pohár Ferrari, kde se utkávají gentlemani na identických vozech 488 Challenge. Ty nejsou tolik svázané pravidly, jež musí férově vyvážit výkonnost několika aut různých výrobců s odlišnými koncepcemi (Balance of Power), takže se na nich designéři i motoráři mohli víc vyřádit.

To je už na první pohled patrné na divočejším aerokitu s více spojlery, křidélky a průduchy. Nová 488 Challenge Evo přijíždí s upraveným předním spojlerem (o 30 % vyšší aerodynamická účinnost) a zadním křídlem odvozeným od vývojového programu FXX-K, přítlak zvyšuje i tvar výdechů horkého vzduchu od motoru v zadním nárazníku – celkově tak verze Evo vytváří o 50 % více přítlaku!

Ferrari také intenzivně spolupracovalo s firmou Pirelli na vývoji nové směsi pro své závodní speciály. Upravená je i elektronika na nejnovější generaci (systém kontroly trakce F1-TCS a ovládání elektronicky řízeného diferenciálu E-Diff3), na novém volantu je pak ovládání nastavení ABS. Smysl pro detail je poznat z instalace nové kamery, která vylepšuje výhled pilota na soupeře, kteří mu dýchají na záda. 488 Challenge Evo si také můžete objednat jako nové auto, ale i jako set dílů vylepšujících váš současný vůz.

O svezení ve Ferrari v koutku duše sníme všichni, ale závodit v kombinéze se vzpínajícím se koníkem na hrudi, to je skutečné privilegium, které má svou cenu – konkrétně v případě 488 GT3 se jedná o částku kolem 11 milionů korun. Jen za samotné závodní auto. K němu pak musíte mít ještě zásobu náhradních dílů a několik sad pneumatik, tým mechaniků a náklaďák, ve kterém to vše převážíte po celé Evropě, nějakou kačku si taky musíte nechat na palivo a startovné pro auto, ale také na letenky a ubytování pro sebe. No, závodění vážně není hobby pro chudé…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama